בהצלחה!

"א' באלול" כבר פה; שנת הלימודים החרדית - יוצאת לדרכה

שנת הלימודים במגזר החרדי יוצאת הבוקר, א' באלול - לדרכה; עשרות אלפי אברכים, עשרות אלפי בני ישיבות ועשרות אלפי ילדי החיידרים, יחלו את הלימודים, לאחר שלושה שבועות של בין הזמנים (בארץ)

ילדי חיידרים בדרכם לפתיחת שנתם הלימודים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

למעלה ממאה אלף אברכים, מעל 80 אלף בני ישיבות - מחציתם תלמידי ישיבות קטנות ומחציתם תלמיד ישיבות גדולות, ועשרות אלפי ילדי החיידרים ותלמודי התורה - מעל 58 אלף ילדים חרדים, יפתחו הבוקר (שני) את שנת הלימודים ה'תשפ"ב, לאחר שלושה שבועות של בין הזמנים.

בניגוד למגזר הכללי או לבתי הספר 'בית יעקב' של הבנות החרדיות, הכפופים ללוח החופשות של משרד החינוך, בישיבות, בכוללים ובתלמודי התורה, מתחילים באופן קבוע את שנת הלימודים בא' באלול, כאשר השנה זה יוצא כשלושה שבועות לפני מערכת החינוך הכללית.

לקראת פתיחת שנת הלימודים בצל התפשטות נגיף הקורונה בגל הרביעי, שיגר משרד הבריאות מאות אלפי הודעות מוקלטות למנויי הקומות הכשרות בחברות הסלולר.

בנט מאחל "זמן טוב ובריא" (צילום וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

"לצערנו ישנה עליה משמעותית בתחלואה בערים החרדיות", נאמר בהודעה, "ועל כן אנו מזכירים כי על ילדים ונערים ששבו מחו"ל או שהתחייבו בבידוד בשל הידבקות בנגיף או בשל חשיפה לחולה, חלה חובת בידוד וחל איסור חמור לצאת ממקום הבידוד; לא הולכים לבית הספר או הישיבה, עד להשלמת ימי הבידוד במלואם. הפרת בידוד של קטין, היא באחריות ההורה וגוררת קנס כספי!".

עוד נאמר בהודעה כי "במוסדות החינוך חלה חובת עטיית מסיכה לאורך כל היום למעט בשעת האוכל".

אמש אושר המתווה המשותף של שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ לפתיחת שנת הלימודים, שיאפשר לימודים ברצף עד כיתה י"ב.

במסגרת המתווה יערכו בדיקות סרולוגיות, שנועדו לאיתור תלמידים שכבר חלו בקורונה והחלימו, מה שהופך אותם לפטורי בידוד. הבדיקות יתבצעו תחילה בחברה החרדית, ששנת הלימודים בה נפתחת היום ויתרחבו בהדרגה לשאר התלמידים.

הבדיקות יתקיימו במוקדי הרשויות המקומיות, תחילה ברשויות בחברה החרדית: בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית, מודיעין עלית, אלעד.

עוד הוחלט כי יבוצעו בדיקות מהירות לאיתור קורונה טרם פתיחת שנת הלימודים, הבדיקות יסופקו להורים ויבוצעו על ידם, הנחיות יצאו בהמשך. הבדיקה תתבצע ל- 1.9 מיליון תלמידים כ-48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים.

כמו כן יופעל מודל "כיתה ירוקה". המודל יפעל רק בבית ספר שבו התגלה חולה מאומת. החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו היתר יעברו בדיקות קורונה, מי שימצא חולה יבודד ומי שימצא שלילי יחזור ללימודים וייבדק בכל יום לאורך 7 ימים. מי שיימצא חולה - ייכנס לבידוד, מי שיימצא שלילי - ישוב ללימודים.

תלמידים ועובדי הוראה שלא ירצו להיבדק - יקיימו בידוד לפי מודל הקיים היום. המודל יתחיל כפיילוט בבתי הספר בחברה החרדית שחוזרים ללימודים היום והוא יתרחב בספטמבר גם לבתי הספר בחברה הערבית, שצפויים ללמוד באופן מלא. הפיילוט ישמש בסיס לקבלת החלטות, ובהמשך הוא יתרחב ליתר בתי הספר.

עוד הוחלט במתווה משרד החינוך כי יתבצעו בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה בתדירות של פעם בשבוע ביישובים כתומים ואדומים.

בנוסף תהיה הקפדה על עטיית מסיכה, שמירת מרחק, שמירה על היגיינה, למידה במרחבים פתוחים, המשך מעקב פיקוח ובקרה על נתוני התחלואה באמצעות מרכז השליטה הארצי (משל"ט) המנטר את נתוני התחלואה בכלל מערכת החינוך.

כל זאת לצד המאמץ הלאומי לחיסונים שמתבצע בימים אלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר