אבל בעולם הרבנות

אב"ד טבריה הגאון רבי אברהם דב אוירבך זצ"ל

מהעיר טבריה מגיעה הבוקר (שני) הבשורה המרה על פטירתו של הגאון רבי אברהם דב אוירבך זצ"ל, אב"ד העיר טבריה ובנו של מרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל, והוא בן 86 שנים (דיין האמת)

הגרא"ד אוירבך. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

אבל בעולם הרבנות: מהעיר טבריה מגיעה הבוקר (שני) הבשורה המרה על פטירתו של הגאון רבי אברהם דב אוירבך זצ"ל, אב"ד העיר טבריה ובנו של מרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל.

הרב זצ"ל נולד לפני 86 שנים, בשנת ה'תרצ"ה, בשכונת שערי חסד בירושלים, תחילה למד ב'עץ חיים' ולאחר מכן בישיבת סלבודקה.

בהגיעו לקשרי השידוכין נישא לרבנית יפה מרים, בתו של הגאון רבי אשר זאב ורנר זצ"ל, האב"ד הקודם של טבריה.

לאחר פטירת חמיו, לפני למעלה מ-40 שנים, הוא מונה לאב"ד טבריה תחתיו, והחזיק בידו כוח רב והשפעה גדולה על חיי הדת בעיר כאשר לחם בעוז את מלחמתה של השבת הקדושה וכן מערכת הכשרות שעמדה תחת אחריותו נודעה לשם ולתהילה ורבים סמכו עליה.

כשהקנאים התעמתו עם הגרא"ד אוירבך. ארכיון (צילום: באדיבות העיתונאי שמעון כהן מקומי טבריה)

מלבד הכשרות המקומית שנתן לעסקים בעיר, הנחשבת לעיר תיירות אצל הציבור החרדי, הקים מערך כשרות בתחום השחיטה. בנוסף, במהלך שנות חייו חיבר סדרת ספרים בשם "פתחי אברהם".

בשבועות האחרונים היה מאושפז בבית החולים 'פוריה' בטבריה בעקבות דלקת ריאות חריפה ממנה סבל. מצבו הרפואי ידע עליו ומורדות, הוא הורדם והונשם, והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה.

הגרא"ד זצ"ל יובא למנוחות אחר-הצהריים בהלווית רבת משתתפים שתצא מביהמ"ד 'אור תורה' בטבריה, בדרכה לבית החיים בעיר, שם ייטמן.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר כי "קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירתו של גאב"ד טבריה ומגדלור רוחני לכל אזור הצפון, הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל. גאונותו ופקחותו בכל מכמני התורה כדין וכרב בישראל נודעו למרחוק ועליו נאמר "חבל על דאבדין ולא משתכחין".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר