הרכבי הוועדות

בג"ץ בדיון לאופוזיציה: "זה סוג של פוטש"

בדיון שנערך כעת בבג"ץ בעתירות האופוזיציה כנגד הרכבי הוועדות, כפי שהעבירה הקואליציה לאחרונה. בבג"ץ מתחו ביקורת שהסיעות עצמן לא הגישו את העתירות (משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הרשות השופטת)

בג"ץ הבוקר (שני) דן בעתירתם של חברי כנסת מהליכוד וש"ס, לפיהן יש צורך לבטל את החלטת הוועדה המסדרת בראשות ח"כ סילמן, שקבעה את הרכב הוועדות הקבועות.

בתחילת הדיון, מתח ביקרות השופט עוזי פוגלמן, על כך שהעותרים למעשה נעדרו בכנסת מההצבעה על הצעת הקואליציה, ופנו לבג"ץ "אפשר לעשות דה לגיטימציה של ההליכים הפרלמטריים ולבוא לבית המשפט? אדוני מציע לעשות משוואה חדשה לדלג עם הכנסת, זה סוג של פוטש." תקף.

אישור הרכב הוועדות, ארכיון (ערוץ כנסת)

גם השופטת אסתר חיות תהתה ושאלה "האם כאשר ח"כ מחרים הצבעה זה נכון לאפשר לו לבוא לבית המשפט ולבקש סעדים?". עוד הוסיפה חיות, כי העותרים לא התייחסו ל'הצעה המשופרת' של הקואליציה.

בדיון משתתפים השר אלקין, יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן - וכן ח"כ דוד ביטן, שנמנה על אחד מחברי הכנסת שעתרו.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, תהתה על כך שהעתירה הוגשה על ידי קבוצת חברי כנסת פרטית, ולא על ידי סיעה כזו או אחרת - שלמעשה אמורה להיות נפגעת ישירה "זה לא מצב שבעל הדין הנכון אדיש למצב, אלא יש לו עמדה ברורה שלא צריך להגיש עתירה".

בהמשך אמרה הנשיאה חיות כי "מנסים להדיר אופוזיציה וסיעה חשובה מוועדות חשובות". נציג הליכוד בדיום הציע להגיע להידברות עם הקואליציה, ואילו עו"ד אילן בומבך המייצג את ח"כ ביטן אמר כי אם לא תהיה נסיגה מעמדת הקואליציה בעניין וועדת הכספים - "אין על מה לדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר