דו"ח האו"ם

"האנושות אחראית להתחממות הגלובלית"

על פי דו"ח עליו עבדו מעל 200 מדענים מהאו"ם, העולם נמצא במשבר הגלובלי החמור בתולדותיו, וכי בשל המשבר "האנושות גרמה לכדור הארץ נזקים בלתי הפיכים" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בדו"ח מיוחד שפרסם האו"ם, עליו עבדו מדענים במשך 5 שנים, פורסם כי האנושות אחראית למשבר האקלים הגלובלי, וכי ישנם נזקים שנגרמו מהמשבר שלעולם לא יוכלו להיות הפיכים.

כותבי הדו"ח אומרים כי הדו"ח מהווה 'קריאת השכמה' למנהיגי מדינות העולם לפעול להקטנת צריכת הפחמן ככל הניתן. עוד על פי כותבי הדו"ח, לא יהיה ניתן למנוע את התחממות העולם ב-20 השנים הקרובות בעוד 1-2 מעלות בממוצע.

עוד מציינים כותבי הדו"ח, כי חמשת השנים האחרונות היו השנים החמות ביותר מאז החל תיעוד טמפרטורת מזג האוויר בשנת 1850.

בנוסף, עד לסוף המאה, מפלס הים צפוי לעלות בעוד שני מטרים, זאת בשל הקרחונים שנמסים - ועל פי כותבי הדו"ח, הקרחונים נמסים ב-90% בשל אחריותם של בני האדם.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר בתגובה לדו"ח כי מדובר ב"קוד אדום לאנושות". עוד אמר גוטרש כי הדו"ח "חייב להיות מכת מוות על תעשיות הפחם והדלק, לפני שהם ישמידו את הכוכב שלנו".

צפי לשטפונות נוספים וחמורים בשל משבר האקלים

שליח ארה"ב לשינויי האקלים, ומזכיר המדינה בעבר, ג'ון קרי, אמר כי "העולם חייב להתאחד, עוד לפני שהאפשרות להגביל את ההתחממות למעלה וחצי בלבד לא תהיה בת השגה".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הגיבה לפרסום הדו"ח ואמרה כי "אי אפשר להכחיש יותר את עוצמתו ודחיפותו של משבר האקלים וחשוב מכך, אי אפשר להכחיש או להטיל ספק בקשר שבין הפעולות האנושיות ובין שינויי האקלים".

"הדבר צריך להוות קריאת השכמה לכול העולם. בחודשיים האחרונים ישראל התחילה בפעולות הכרחיות, אבל עלינו להאיץ מאוד את קצב הפעולה ואת המוכנות שלנו. חובה להכריז על מצב חירום אקלימי ולהגדיר את משבר האקלים כאיום אסטרטגי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר