שופט העליון בדימוס

חיזוק מפתיע: "גלי צה"ל - חזון של בן גוריון"

לאור הדיבורים הרציניים על סגירתה של התחנה הצבאית, שופט העליון בדימוס, חנן מלצר, מתגייס למען התחנה וטוען: 'מי שרוצה לבטל את זה, צריך להיות ברמה של בן גוריון' (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
חנן מלצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת (וידיאו: מתוך '70 על 70', עם נתנאל סמריק, בגלי צה"ל))

תחנת הרדיו גלי צה"ל קיימת כבר 70 שנה, אך בשנים האחרונות יש עננה של סגירה - בשל סירוב משרד הביטחון וצה"ל לשמור על קיומה במתכונתה הנוכחית, כתחנה המשדרת תוכניות אקטואליה יומיות.

בתחנה הצבאית חוגגים בתקופה זו 70 שנה לגלי צה"ל ואיש התקשורת נתנאל סמריק, מגיש התכנית המיוחדת "70 על 70" בגלי צה"לף שוחח עם השופט בדימוס חנן מלצר, שהתייחס לשיח סביב עתיד התחנה.

לדברי מלצר: "בן גוריון היה לו חזון ואם הוא החליט שצריך כאן את גלי צה"ל, אז מישהו שרוצה לבטל את זה, צריך להיות ברמה של בן גוריון כדי להחליט על הביטול".

כאמור בשנה האחרונה העננה הפכה להיות ממשית, שר הביטחון בני גנץ החליט שברצונו לסגור את התחנה הצבאית סופית, אחרי שנכווה תקשורתית ממנה כיו"ר כחול לבן במהלך מערכות הבחירות וימי ממשלת נתניהו-גנץ, והרמטכ"ל אביב כוכבי שותף מלא איתו בדעה. ע"פ החוק, סגירת גלי צה"ל היא בסמכות קבלת ההחלטות של שר הביטחון, כך שאם הנושא בתפקיד מעוניין, ומתואם עם מפקד צה"ל, הסיכויים גדלים משמעותית.

במידה והיועמ"ש אביחי מנדלבליט, יאמץ את חוות הדעת של יועצים משפטיים אחרים במערכת הביטחון, שלפיה אין צורך בחקיקה כדי לסגור את התחנה הצבאית - גנץ צפוי לחתום על סגירה.

מה יקרה במידה והתחנה תסגר? על פי הפרסום ב'חדשות 12', החיילים המשרתים כיום בתחנה, יישלחו לבקו"ם ורובם צפויים להשתבץ בתוך דובר צה"ל. אלו שמועסקים כיועצים בגל"צ, יסיימו את העסקתם באותו הרגע ואזרחים עובדי צה"ל ינהלו משא ומתן לגבי הפיטורים.

במקום תוכניות האקטואליה המשתלטות על רוב שידורי התחנה,, תהיה תחנת רדיו צבאית ללא כתבים ואקטואליה, רק עם תוכניות שמיועדות לחיילים ועוסקות בצבא. עם זאת, עדיין לא ברור מה יעלה בגורל תחנת גלגלצ שנחשבת לתחנת רדיו פופולרית בישראל.

שר התקשורת יועז הנדל, לשעבר מגיש תוכנית שבועית בגלי צה"ל, רמז כי הוא נגד השבתת התחנה: "ההחלטה על סגירת התחנה נתונה לשר הביטחון בני גנץ ונכבד כל החלטה בעניין. עמדתי שגלי צה"ל היא אנומליה - יחידה צבאית המשדרת תכנים פוליטיים". כאן רמז הנדל את תפיסת עולמו באשר לגלי צה"ל: "כשר תקשורת יש לי מחויבות לשידור ציבורי איכותי, לחופש העיתונות וחופש הביטוי והפלורליזם. לכן כל שינוי מצריך חשיבה וקבלת החלטה שתשמור על ערכים אלו. נהיה ערוכים לכל חלופה שתתקבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר