מיסוי בענף הרכב

כרבע מסוחרי הרכבים שנבדקו, העלימו הכנסות מהרשויות

במבצע מיוחד של רשות המיסים, פשטו פקחי הרשות על 66 בתי עסק מכל רחבי הארץ, ובדקו את ספרי העסק. כרבע מבתי העסק שנבדקו, נתפסו על העלמת הכנסות מהמדינה (פלילי)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock, New Africa)

במצבע מיוחד שערכו רשויות המס, פשטו הפקחים על 66 בתי עסק, ודרשו לראות את ספרי בתי העסק. הם תפסו 15 בתי עסק שלא רשמו את הכנסותיהם כנדרש בחוק, ו-5 בתי עסק שעברו על חוק המזומן.

בעלי העסק ניסו לטעון טענות מגוונות ויצירתיות. כך לדוגמה, בעל מגרש מאזור חדרה שקיבל סכום כולל של 348,500 ש"ח עבור 4 מכוניות שנרכשו מהמגרש ולא דווחו, טען ש"פעם בכמה זמן אני עובר על העסקאות שאני מבצע ומוציא חשבוניות וקבלות".

"אני רושם את הקבלה מתי שהרכב יוצא מהמגרש, לא מתי שאני מקבל את התשלום", טען בכל מגרש מאזור השרון שלא דיווח על סכום של 181,000 אותם קיבל עבור 2 מכוניות.

בסוכנות למכירת רכבים באזור רחובות, נמצא כי מקדמה על סך 11,000 שקלים לא נרשמה בספרים כנדרש. כשנשאל על כך ענה בעל המקום: "הספרים נמצאים אצל רו"ח שלנו, והיא מוציאה לנו את החשבוניות. היא הייתה חולה ולכן לא יצאו חשבוניות בחודש יולי". בעל העסק הוזמן למשרד להמשך בדיקת הספרים מול חשבונות הבנק.

את המבצע הגו ותכננו רשויות המס במשך תקופה ארוכה, לאחר שהם ריכזו את כל בתי העסק שמתעסקים במכירת ותיווך רכבים, והשוו בין הכנסותיהם המדווחות מול רשימות הרכבים שנקנו ונמכרו בשנתיים האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר