בעקבות התחלואה

אב"ד חב"ד: "מי שאמור להיבדק ולא נבדק, אסור לו להסתובב"

רבה של השכונה החב"דית בקריית מלאכי, שמלאה בחולי קורונה, ואב בית הדין של החסידות, קורא בסרטון לתושבים לא להביא ילדים שלא נבדקו לתלמודי התורה • צפו (חסידים, ארץ)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות COL)

קריית מלאכי מוצבת גם הערב (שלישי) בצמרת היישובים האדומים בישראל, בסולם הרמזור של משרד הבריאות למדידת התחלואה בקורונה, עם למעלה מ-400 חולים פעילים, ובציון של 9.9 מתוך עשר. רובם של החולים בעיר מתרכזים בשכונת חב"ד בקצה העיר ובשכונות הסמוכות אליה. בתלמוד התורה החב"די, בעקבות התחלואה הגבוהה, אף דחו את פתיחת הלימודים באופן פיזי עד להודעה חדשה.

רבה של השכונה, המכהן גם כאב בית הדין של רבני חב"ד בישראל, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, פנה הערב בסרטון אישי לתושבי השכונה, ולקהל חסידי חב"ד בארץ, והורה עליהם לשמור באדיקות על הנחיות משרד הבריאות.

הרב קרא לא להביא ילדים שלא נבדקו לנגיף לבתי הספר, וקבע כי מי שאמור להיבדק ולא נבדק אסור לו על פי התורה להסתובב בין אנשים שנבדקו.

"אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאוד קשה בקשר לתחלואה בקורונה", אמר הגר"י. "בארץ ישנם הרבה אנשים שנדבקים ומדביקים והשם ירחם". הרב הוסיף: "לכן בקשתי הנמרצת, בכל לשונות הבקשה שאפשר להגיד, שכל אחד ואחד ילך להיבדק ולוודא כי הוא שלילי לנגיף, ואף לדאוג שהילדים יבדקו גם כן, כדי שלא ידביקו אחד את השני והשם ירחם".

עוד אמר אב בית הדין: "אני מבקש מאוד, זה 'ונשמרתם לנפשותיכם', זה פיקוח נפש, וצריך לעשות את כל מה שמוטל לעשות, וכפי הוראות הרופאים". הרב קבע: "אסור על מי שלא נבדק להסתובב בין אלו שנבדקו, כי זה יכול להביא לתוצאות לא טובות. ובד בבד צריך להיות 'חייך קודמים', ולכן שכל אחד ואחד בעצמו יוודא שהוא בסדר. ועל מי שצריך להיות בבידוד כי יצא חיובי שלא יתחכם ויכנס לבידוד עד תומו".

הרב קרא אף "לשמור ולא להביא ילדים שלא נבדקו לבתי הספר, רחמנא ליצלן". אלו שעושים את זה, אמר הגר"י, "גורמים נזק גדול". את דבריו חתם: "אני מקווה שכל אחד יעשה את המוטל עליו, על פי הוראות הרופאים, לשמור ולהישמר. לשמור על עצמו ולהיזהר גם לא לפגוע אחרים".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר