תוכנית "מגן הצפון"

השר בני גנץ נפגש עם פורום "קו העימות" בצפון

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש עם פורום "קו העימות" בצפון, והציג את הסיכומים לתקצוב תוכנית "מגן הצפון" למיגון היישובים בגבול: "צפון חזק זה מדינת ישראל חזקה" (חדשות)

(צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון; צילום תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש אתמול (שלישי) עם פורום "קו העימות" בצפון, בהנהגת יו"ר הפורום, ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ.

בפגישה השתתפו גם סגן שר הביטחון אלון שוסטר, עוזר השר לענייני התיישבות אבי רואה, סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם.

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון )

במהלך הפגישה הוצגו הסיכומים לתקצוב תוכנית "מגן הצפון" למיגון היישובים סמוכי הגבול בסך של כ-850 מיליון ש"ח עד לסוף שנת 2023, לצד ההחלטה לתקצב במאות מיליונים את פרויקט המכשול שכבר יצא לתכנון. כל זאת לצד פרויקטים לפיתוח כלכלי של הצפון לרבות השקעה של התעשיות הביטחוניות שיביאו תעסוקה איכותית.

בסיום הפגישה אמר שר הביטחון גנץ: "אנחנו במסגרת סיור בצפון, לצד הפגישות עם הצבא, נפגשנו גם עם ראשי הרשויות של קו העימות, פורום מאוד מנוסה, אחראי, דואג לאנשיו גם בצד הביטחוני, גם החברתי וגם הכלכלי. אנחנו מתכוונים להמשיך את תנופת העשייה פה בכל מה שקשור בשיפור המכשול בגבול הצפון, בהמשך המיגון למקרה ויהיו מצבי חירום, וכמובן לסייע בפיתוח הכלכלי והחברתי. צפון חזק זה מדינת ישראל חזקה. יש לנו על מי לסמוך ונעשה את זה איתם ביחד".

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון )

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום "קו העימות", משה דוידוביץ: "פורום קו העימות רוצה להודות לשר הביטחון, לסגן שר הביטחון ולצמרת צה"ל שהגיעו היום אלינו, לכאן לקו הגבול הצפוני, קו הגבול הרגיש והנפיץ ביותר במדינת ישראל. אנחנו סומכים את ידינו קודם כל על שר הביטחון, וכמובן על צה"ל שיעשה עבודתו נאמנה אם וכאשר יידרש לכך.

"יש פה בגליל את שכיות החמדה היפות ביותר במדינה ואנחנו מצפים שהגליל ימשיך להיות פורח, צומח ושכל מי שיכול להגיע לגליל לבקר פה, אותה תיירות מתבקשת עכשיו כשהקורונה שוהה פה, תעצים את הגליל ואת תושביו. יחד עם זאת ממשלת ישראל נדרשת פעם אחת ולתמיד לא לדבר בסיסמאות אלא להקצות תכנית שתיקרא "תכנית הצפון", ואני בטוח שהשר ביחד עם הממשלה יקציבו את התקציבים הנאותים לצפון".

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון )

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר