אבל בציונות הדתית

לאחר מחלה: הגאון הרב יהושע צוקרמן זצ"ל

אבל כבד בציונות הדתית ובקרב תלמידי ישיבת הר המור עם פטירתו של הגאון הרב יהושע צוקרמן זצ"ל, מגדולי ובכירי רבני הישיבה ומתלמידי החכמים המפורסמים והוא בן 83(דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרב צוקרמן עם נתניהו (צילום: מתוך הטוויטר של נתניהו)

אבל כבד בציונות הדתית ובקרב תלמידי ישיבת הר המור לאחר שהבוקר (רביעי) נפטר הגאון הרב יהושע צוקרמן זצ"ל, מגדולי ובכירי רבני הישיבה, ומתלמידי החכמים המפורסמים, והוא בן 83 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד להוריו בבלגיה ובשנות ה-60 הוא עלה לישראל והחל ללמוד אצל מורו ורבו הרב צבי יהודה הכהן קוק בישיבת מרכז הרב בירושלים, שם הגה בתורה במשך שנים רבות, ואף שימש בהמשך כר"מ לתלמידים בוגרי צבא שבחרו להמשיך בלימוד התורה.

עם השנים החליט לעזוב את ישיבת מרכז הרב, ולהקים את ישיבת 'הר המור', שם הוא לימד במשך שנותיו שיעורים בתורה ובאמונה, והפך לאחת הדמויות החשובות בישיבה.

בחייו זכה להקים כולל לאברכים בעיר אילת, ובפטירתו הותיר אחריו את רעייתו ואת משפחתו המורחבת, 12 ילדים וצאצאים.

בתקופה האחרונה חלה הרב צוקרמן במחלה קשה, ומאז מצבו ידע עליות ומורדות, עד אשר הבוקר הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ספד לרבו ואמר כי "הרב יהושוע צוקרמן זצ"ל היה מגדולי מעבירי השמועה ומרביצי תורת ארץ ישראל של מרן הרב קוק זצ"ל. ולפלא שהוא נלקח לבית עולמו ביומו של רבו, ג' אלול. תלמיד חכם רחב אופקים ובעל מחשבה עצמאית שהיה מחובר ברמח אבריו ושסה גידיו למציאות הארצישראלית המתחדשת בכל מרחביה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם אף הוא הודעת אבל ואמר: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב יהושע צוקרמן, מהרבנים החשובים והמשפיעים בציונות הדתית.

"הרב צוקרמן עלה לישראל, הקים את תנועת 'אל עמי', ייסד ישיבות ומדרשות והעמיד אלפי תלמידים ותלמידות. פגשתי אותו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מהמחויבות הגדולה שהייתה לו לארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. תמיד היה מאיר פנים לכל אדם. אני משתתף בצער משפחתו, רעייתו מלכה, ילדיו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך, ברוך דיין האמת".

הלווייתו תתקיים בשעות הקרובות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר