דרמה בעולם הכשרות

כשרות חדשה - של חסידים וליטאיים יחד

מכתב מיוחד שמתפרסם הבוקר ביומונים קורא לציבור לצרוך מכשרות מסורת השמיטה • בביה"ד המיוחד שהוקם יושבים בין היתר בד"ץ מחזיקי הדת, בד"ץ אגודת ישראל, בד"ץ מודיעין עילית, בד"ץ רבני הקריות, רבני ביתר עילית, רבני אלעד, בד"ץ קרית צאנז ונציגי ערים מקהילות מכל רחבי הארץ (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב רוזנבלט והרב לנדא (באדיבות המצלם)

מי שפתח הבוקר את היומונים החרדים נדהם הבוקר לראות קונצנזוס יוצא דופן שמקיף את רבני המגזר החסידי והליטאי בישראל. החל ממרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, וכלה בחשובי האדמו"רים, בהם האדמו"רים מבעלזא, ויזניץ, צאנז, סלונים ועוד, שחברו יחד להקמת כשרות "מסורת השמיטה".

במסגרת תאגיד הכשרות החדש, הוקם בית דין מיוחד שמסמל יותר מכל את הדרמה הגדולה במושגים פנים חרדיים. סביב שולחן אחד הצליחו יוזמי המהלך להושיב את בד"ץ מחזיקי הדת של בעלזא, בד"ץ אגודת ישראל, בד"ץ מודיעין עילית, בד"ץ רבני הקריות אשדוד, רבני ביתר עילית, רבני אלעד, בד"ץ קרית צאנז, ועוד נציגי ערים לקהילות מכל רחבי הארץ.

ל'כיכר השבת' נודע כי המהלך, שיוצא לדרך כעת, נבנה בשנה האחרונה בעמל רב ובשיתוף פעולה של גורמים רבים שביקשו להמשיך את האחדות שנולדה לפני שנתיים כאשר הכשרות הורחבה והפכה לכשרות חסידית-ליטאית.

כזכור, במהלך הלוויתו של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא בכ"ד אדר תשע"ט יצא לדרך מהלך היסטורי שבמסגרתו הוחלט להרחיב את כשרות הרב לנדא ולהכניס לתוכה את הרב שבח צבי רוזנבלט. מאז, בשנתיים האחרונות, הרב רוזנבלט, יחד עם הרב חיים יצחק אייזק לנדא, מנהלים את הכשרות יחד בשיתוף פעולה מלא.

במכתב הרבנים שפורסם היום, מופיעים מנהיגי הציבור החסידי והליטאי והוא מבשר על אחדות נדירה סביב כשרות הרב לנדא, שבעקבות המהלך הזה הולכת וממצבת את עצמה ככשרות שנמצאת בלב הקונצזוס החרדי.

מי שעשוי להיפגע מהמהלך הזה הם בראש ובראשונה העדה החרדית, שלמרות שרבניה אינם מייצגים את המגזר החרדי ומשתייכים לחוגי הקנאים, זוכה לכוח חסר פרופרציה במשק הישראלי. המצב הזה נוצר על רקע הפילוג שהיה בתוך הציבור החרדי לאורך השנים, כאשר ליטאים רבים לא אכלו את כשרות הרב לנדא, אלא העדיפו את שארית ישראל. למרות שמאז האחדות, כשרות הרב לנדא הייתה אמורה לחזור ולהיות דומיננטית, בפועל העדה החרדית נהנתה מהחזקה שתפסה על המדף של הצרכן הישראלי.

"אין לנו מטרה להילחם באף גוף כשרות" אומר גורם ב'מסורת השמיטה'. "הבשורה שהייתה לפני שנתיים כאשר הציבור החסידי והליטאי התאחד תחת כשרות אחת היא הזדמנות של הציבור לקבל את הכשרות הטובה ביותר, ולהיות סמוכים על שולחנם של גדולי ישראל, ולא להיות סמוכים על שולחנם של אחרים. את זה ניתן להשיג רק בכוחות משותפים".

הגורם מסביר על הצורה שבה הצליחו להושיב סביב שולחן אחד גופי כשרות ונציגויות של קהילות כה רבות. "לראשונה לרבנים ולאדמו"רים יש גישה ישירה לדרך ולהחלטות שמשפיעות על מה שהציבור שלהם צורך. לכלל הזרמים במגזר הליטאי והחסידי יש נציגות בבי"ד החדש, שעושים הכל כדי להביא לשולחן הציבור את האוכל הכשר והמהודר ביותר".

"המהלך שיוצא לדרך כעת, נבנה בשנה האחרונה בעמל רב ובשיתוף פעולה והוא המשך טבעי של מהלך האחדות שנולד לפני שנתיים כאשר כשרות הרב לנדא הכשרות הורחבה והפכה לכשרות חסידית-ליטאית" הוסיף הגורם. "האחדות המיוחדת שהושגה באותו מהלך, שיצא לדרך ביוזמת ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, עוררה אמון ציבורי כה רב והייתה התשתית להקמת המיזם המהפכני".

ב'מסורת השמיטה' מצהירים כי מעבר להידורי כשרות ברמה הגבוהה ביותר, הם מחויבים גם להשגת התוצרת האיכותית ביותר והמחירים הטובים ביותר לכלל המגזר. לדברי גורמים בכשרות, רשתות השיווק הגדולות כבר הודיעו על הצטרפותם למהלך, והתחייבו לספק לציבור שמבקש לקיים את הוראת רבותיו, תוצרת חקלאים בכשרות המהודרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר