"תפקיד מאתגר"

הערב: טקס חילופי המפקדים לפיקוד מרכז

בטקס חילופי המפקדים בפיקוד מרכז, שנערך במפקדת פיקוד המרכז במחנה 'נחמיה', השתתפו הרמטכ"ל אביב כוכבי וכן חברי פורום מטכ"ל, ראשי רשויות מקומיות, ומשפחה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הטקס הערב (צילום: דו"צ)

האלוף יהודה פוקס נכנס הערב (רביעי) לתפקיד מפקד פיקוד המרכז - במקומו של אלוף תמיר ידעי, שכיהן בתפקיד כשנה ומונה למפקד זרוע היבשה.

טקס חילופי המפקדים נערך במפקדת פיקוד המרכז במחנה 'נחמיה', בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי, וכן בהשתתפות חברי פורום מטכ"ל, ראשי רשויות מקומיות, משפחות ומוזמנים נוספים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, היה ראשון הדוברים בטקס, בין יתר דבריו אמר: "אנו פועלים יחד כצבא אחד, ואנו חייבים לפעול יחד על פי אותן אמות מוסר, בכל זמן ובכל מבצע, באימון או בבט"ש במבצע או במלחמה. אתם פועלים בסביבה צפופה ומחוספסת, רווית חיכוך ואיומים, ופעמים רבות לא ברור מי אויב ומי תמים. זו סביבה בוגדנית ואלימה שתמיד זרועה בדילמות. תפקידנו הוא להתמודד עם הדילמות ולשלב בין ביצוע המשימה, לאבטחת כוחותינו ולאי פגיעה בחפים מפשע. לעיתים זה מורכב ביותר".

"אני מבין את המורכבות", הוסיף כוכבי, "ואני מנחה אתכם להתמודד איתה, ומגבה אתכם. נגבה אתכם שתנהגו לפי התורה המקצועית, אבל נבקר באופן נוקב שלא תעשו כך, נגבה אתכם שתפעלו לפי ההוראות אבל לא נקבל חריגה. נגבה אתכם כשתפעילו שיקול דעת גם אם יהיו שגיאות אבל לא נקבל קלות דעת".

"דרך זו, של משימתיות המשלבת מוסריות היא דרכנו, והיא מוטמעת על ידי מפקדים ראויים, מקצועיים וערכיים. כאלה הם המפקדים שמתחלפים היום".

"תמיר", פנה כוכבי למפקד היוצא, "אתה עומד כאן בסיומה של שנה מלאת אתגרים ומורכבויות, שנה שבה הובלת את הפיקוד בהתמודדות מול פיגועים והפרות סדר. עם פרוץ המהומות האחרונות במזרח ירושלים והקרנתן על איו"ש שהפכה לאלימה ביותר, הנהגת מדיניות ופעילות נבונה ומאוזנת, שידעה לשלב בין ריסון האלימות הפרועה לגישה מקצועית וערכית. זו תקופה שהייתה יכולה להסתיים עם הרבה יותר אירועי טרור קשים, כמו גם עם הרוגים הרבה יותר בצד הפלסטיני. כאמור, מי שלא היה שם לעולם לא יבין, מי שהיה, כמוני, כמו רבים אחרים יבין ויעריך. הניסיון המבצעי העשיר שצברת ויכולותיך האישיות הן שהובילו אותי להציב אותך בראש זרוע היבשה, אשר צריכה להיות מונהגת ע״י קצין עם ניסיון, ותק ויכולות כמו שלך".

אלוף פיקוד דרום מבעד לכוונת הטרוריסטים. ארכיון (צילום: מתוך פייסבוק, אל-מיאדין)

"יהודה", פנה כוכבי למפקד הנכנס: "אתה קצין מוכשר, עם ניסיון מבצעי רב, שמכיר את הגזרה עוד מימיך כמג"ד וכמח"ט. אתה מפקד מקצועי עם סטנדרטים גבוהים ואנו מפקידים בידיך פיקוד רגיש בתקופה רגישה. אני משוכנע שניסיונך העשיר וחוכמת הפיקוד שלך יובילו אותך להנהיג את הזירה תוך שילוב נכון בין נחישות מבצעית לערכים".

מפקד פיקוד המרכז היוצא, אלוף תמיר ידעי אמר: "חבל הארץ הזה בצד ההיסטוריה הענפה הינו תמיד גם חידת ההווה. ההווה כשמו, מתהווה כל הזמן ומאתגר אותנו בחידת הפענוח. הוא מכיל בה בעת סתירות ומתחים, אינטרסים שונים, התחברויות והפרדויות. ברוב הסוגיות ינסה כל צד להוכיח את צדקתו, ולעולם- מול כל החלטה יוותרו צודקים שאינם מסופקים".

"גיבשנו אסטרטגיה שתכליתה שימור היציבות הביטחונית, שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל ויצירת מרקם חיים טוב יותר עבור שתי האוכלוסיות. דבר אחד ליווה אותנו כל הדרך – לעולם לא להניח כמובן מאליו שאנו צודקים. להחזיק את הספק, את המוטרדות התמידית ולהעדיף תמיד עבודה קשה על פני תחושת שביעות רצון עצמית. ביקשנו ממקומנו הצנוע והמקצועי להמיר חרדות בתקוות ולהשמיע לחישה במקום בו נחרב הבית. פוקס, מזה חודשים ארוכים שאתה מתכונן לתפקיד במסירות ורצינות ראויים להערכה. אין לי ספק בכישוריך, ביכולת המקצועית, בניסיון המבצעי, באישיותך כבן אדם וכמפקד. אם יש בעברך כדי להעיד על העתיד, אז אני סמוך ובטוח כי פיקוד המרכז יכול להתגאות על כך שאתה הוא מפקדו".

האלוף הכנס יהודה פוקס אמר: "בהתרגשות רבה ובתחושת אחריות כבדה, אני שב היום כאלוף הפיקוד, אל הבית שהיה עבורי כל חיי, ובכל שנות שירותי, ירושלים ופיקוד המרכז. אני מתחייב לעשות כל שנדרש על מנת לממש את המשימה אשר הוטלה עלי ועל קציניי וחייליי - להגן על תושבי האזור, לגדוע את יד הטרור ומחולליו ולהבטיח שגרת חיים טובה ומשגשגת לתושבי האזור כולם. אני מתחייב להוביל פיקוד יוזם, חוקר, מחדש, שאינו חושש לשנות ולהתאים את התפיסות המבצעיות והפקודות המנחות אותנו, אל מול המציאות המתהווה. המניפים מולנו חרבם, יפגשו ללא היסוס כוחות מיומנים וקטלניים הנכונים לנקוט ביד קשה מאוד על כל המאיים על מציאות החיים שעל קיומה אנו אמונים. תמיר, הפיקוד שאתה מוסר לי חזק מתמיד. יצרת מסד ידע מבצעי תשתיתי רחב ועמוק דרכו למדתי את האתגרים האזוריים ואליו אשוב בכל מורכבות בהמשך. אני מבקש להודות לך במיוחד על חפיפה אמיתית ושקופה מתוך רעות-לוחמים, חברות ודאגה כנה לפיקוד ולכוחות הפועלים בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר