'החוק הפולני'

מתיחות: עיכוב במינוי השגריר הישראלי בפולין

מתיחות בין ירושלים לורשה לאחר שפולין אישרה את החוק שיפגע בזכויות ניצולי השואה. על פי דיווחים שונים - הפולנים מעכבים את אישור מינוי השגריר הישראלי החדש (מדיני, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אחרי שאתמול (רביעי) אישר הפרלמנט הפולני את החוק שיפגע בזכויותיהם של ניצולי השואה, וזכותם לתבוע את הממשל בפולין, פורסם ב'כאן', כי בפולין "לא ממהרים" לאשר את מינוי שגריר ישראל בפולין המיועד - יעקב ליבנה.

גורמים בכירים בפולין טענו כי "אם לא היו התבטאויות לפיד ובכירים ישראלים אחרים, ומערכת יחסים הייתה טובה - היינו כנראה מאיצים את אישור המינוי".

כזכור, אתמול בערב אישר הפרלמנט הפולני "הסיים" באופן סופי את החוק שיגביל את היכולת של ניצולי השואה וצאאציהם לדרוש את רכושם שנגזל מהם בימי המלחמה. כעת החוק יועבר לאישורו של הנשיא הפולני אנדז'יי דודה שיכול ב-21 הימים הקרובים להחליט אם הוא חותם עליו או דוחה אותו.

החוק עורר את זעמה של ישראל מלכתחילה והוא אף הועבר ב"סיים" בגרסתו החריפה ביותר ללא התיקונים שהוכנסו בו לאחר לחץ אמריקאי בסנאט הפולני. התיקונים שבוטלו לבסוף היו אמורים לאפשר ארכה של שלושה חודשים להגשת תביעות חדשות ואי החלת החוק על תביעות קיימות. החוק החדש שאושר מאפשר לבטל גם תביעות קיימות.

מרגש: רבה של פולין הדליק נרות חנוכה ב'ורשה' • תיעוד (צילום: ועידת רבני אירופה)

שר החוץ הישראלי, יאיר לפיד, שאיים כי אישור החוק יפגע ביחסים בין ירושלים לורשה אמר לאחר אישור החוק בפרלמנט הפולני: "מדינת ישראל לא תתפשר על שום פסיק בזיכרון השואה. אני מגנה את חקיקת הפרלמנט הפולני שהתקבלה היום הפוגעת בזיכרון השואה ובזכויות קורבנותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר