הרשת סוערת

תקיפת הצלמים האלימה: המאבטח - נעצר

אחרי שנחקר, החליטה המשטרה לעצור את המאבטח שהכה באלימות צלמים חרדים בירושלים, בהם את צלם 'כיכר השבת'; מחר יובא המאבטח לדיון בבית המשפט להארכת מעצר (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תקיפת עיתונאי 'כיכר השבת' חיים גולדברג והצלם אליסף כהן בבר אילן: בתום חקירת המאבטח, שהכה את הצלמים ותועד, הוחלט לעצור אותו. מחר (שישי) בבוקר הוא יובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצר.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', מוקדם יותר היום, בתום הפגנת חרדים קיצונים במחאה על עבודות הרכבת בבר אילן, הותקפו באלימות הצלמים, בידי מאבטחים שעובדים בחברת אבטחה שנשכרה הרכבת.

המאבטחים ניגשו אל הצלם אליסף כהן, שעמד וצילם את ההפגנה, והתחילו לתקוף אותו. כתב וצלם 'כיכר השבת', חיים גולדברג, שצילם אף הוא את ההפגנה, מיהר לצלם את המתקפה האלימה מצד המאבטחים - והותקף גם הוא, אחרי שראו שהם מתועדים על ידו.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שכתבנו וכתבים נוספים מותקפים באלימות בידי אנשי חברת האבטחה 'צוות 5'.

התיעוד של גולדברג הפך לוויראלי וגרר תגובות זועמות ברשתות החברתיות נגד המאבטחים. בתוך זמן קצר עצרה המשטרה את אחד מהמאבטחים, וחקירה נפתחה לבדיקת פרטי האירוע החמור. הערב, כאמור, בתום החקירה, נעצר המאבטח ומחר יובא לדיון בהארכת מצבו.

התיעוד מהתקיפה, שהפך לויראלי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעדה החרדית הגיבו לאירוע תקיפת הצלמים בבר אילן: "מאבטחי הרכבת הקלה מתנהגים באלימות אכזרית וקשה בכל מחאה של הציבור נגד הרכבת הקלה, לא רק את המפגינים אלא גם עוברים ושבים, תושבי השכונה - ילדים, נשים וזקנים. ליבנו עם הצלמים אליסף כהן וחיים גולדברג שנאלצו לחוות על בשרם את האלימות האכזרית הזאת".

חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר כי "פניתי במכתב למפקד מחוז ירושלים בדרישה לחקור את התקיפה של צלם שעשה את עבודתו. מסתבר שזה אינו האירוע הראשון שמתבצעת תקיפה של מפגינים וצלמים במקום. הגיע הזמן לטפל בנחישות בפורעים ולדרוש מעצר עד תום ההליכים של התוקפים. החרדים אינם שק החבטות של המשטרה".

חבר הכנסת משה אבוטבול הגיב: "‏‏אבטחה = הכאה?! בושה וחרפה!! מצער וכואב שהרמת ידיים ואלימות מצד מאבטחים הפכה לנורמה ולשיטה כי התרגלו שמחליקים את זה!! אליסף כהן הוא דוגמא למי שחווה את האלימות מצד מאבטחי הרכבת הקלה - זאת למרות שבא לסקר את האירוע תקשורתית - רק כי הוא חרדי.. חייבים להעמידם לדין!!".

‏ח"כ יעקב מרגי מש"ס אמר: "השתוללות מאבטחים ושוטרים כלפי עיתונאים חרדים וחרדים בכלל הפך להיתר? האם יועמדו המאבטחים לדין על התקיפה החמורה? דורש הסברים מהנהלת הרכבת הקלה".

חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר: "שרת התחבורה אלו עובדים שיוצאים מתחום השיפוט של משרד התחבורה . לא יספיק שתגני את האירוע, נדרשת בדיקה מעמיקה של האירוע,וטיפול מידי באלימות המזעזעת והברבריות כלפי הנער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר