כל יום? לא בטוח: באיזו תדירות כדאי לקלח תינוק

הורים טריים? באופן טבעי, אתם כנראה מודעים ומקפידים על הדברים הבסיסיים בטיפול בתינוקכם: הזנה, שינה, ניקיון. אך בכל הנוגע לחלק האחרון, אינכם בטוחים. הבאנו רופאת ילדים שתעשה סדר (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אח, תינוקות, כמה הם חמודים... אבל גם קטנים ושבירים ומוזרים ולכן כל חלק בטיפול בהם יכול להיות קצת מפחיד, במיוחד אם אתם הורים טריים. באופן טבעי, אתם מודעים ומקפידים על הדברים הבסיסיים: הזנה ראויה, שינה מספקת, חום ואהבה במידה וכמובן, ניקיון. אך בכל הנוגע לחלק האחרון, אולי יש לכם כמה שאלות ואתם אולי תוהים כמה פעמים בשבוע עליכם לרחוץ את הרך הנולד שלכם וכן, איך לעשות זאת גם. יש לנו חדשות טובות בשבילכם: שוחחנו עם ד"ר פיירט מימי פוינסט, רופאת ילדים ויועצת רפואית וקיבלנו את העובדות לגבי מספר המקלחות הנכון לבייבי שלכם.

אז כמה פעמים בשבוע צריך לקלח תינוקות?

הפתעה: לדברי ד"ר פוינסט, "אין צורך לרחוץ תינוק מדי יום - שלוש פעמים בשבוע יספיקו". במילים אחרות, מקלחת יומית היא מיותרת, כל עוד אתם מנקים היטב את אזור הבטן והחיתול בכל החלפה. (אבל אם לתינוק שלכם יש נזילה מהחיתול שמגבונים לא יכולים להתמודד איתה, אז מוטב שתתנו לו שטיפה מהירה באמבטיה.)

וכמה פעמים צריך לקלח פעוטות וילדים?

אם כבר מדברים על זה... מה עם הלכלוך של הפעוט שלכם? לפי מרפאת הבריאות של קליבלנד, פעוטות וילדים קטנים צריכים להתקלח פעמיים עד שלוש בשבוע. ילדים מבוגרים בגילאי 6 עד 11 צריכים לעשות זאת פעמיים עד שלוש בשבוע לכל הפחות ומגיל נערות ואילך יש לערוך אמבטיה מדי יום. אבל המומחים מציינים כי אלה לא בדיוק כללים נוקשים וחד משמעיים. אם הפעוט שלכם נכנס להתקף זעם ומסרב להתרחץ, זה לא ביג דיל. ואם הילד הגדול שלכם בילה את היום במשחק בבוץ, אז הוא יצטרך להיכנס לאמבטיה גם אם זה לא יום המקלחת הרגיל שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר