בגיל 50

פערם היהודית אבלה: המהנדס הרוסי שהפך לחסיד נפטר מקורונה

אחר סיבוכי קורונה, בגיל 50, נפטר בפערם מהנדס שהתקרב לשמירת תורה ומצוות, עבד כמשגיח כשרות והפך ליד ימינו של רב העיר • לביצוע ה'טהרה' נסע במיוחד רב, 8 שעות (בעולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילום רקע: shutterstock)

ביהדות העיר פערם שברוסיה אבלים אחר פטירת ר' ברוך קבנובסקי, בן 50, שנפטר בסוף השבוע מסיבוכי נגיף הקורונה. הוא הותיר אחריו אלמנה ו-6 יתומים, בהם נער שיחגוג לאחר החגים בר מצווה.

קבנובסקי, שהיה מהנדס בהכשרתו, התקרב ליהדות לפני כ-20 שנה בידי רבה של העיר פערם שבה הוא מתגורר, הרב שניאור זלמן דייטש, שהמנוח היה יד ימינו.

לדברי הרב דייטש, "ר' ברוך היה 'טופח על מנת להטפיח'. אחרי שחזר בתשובה שלימה הוא שקד על התורה ועל העבודה והתחיל למסור בעצמו שיעורים ליהודים בעיר ובאזור. במקביל, הוא היה משגיח כשרות מטעם ונסע לעיתים למרחק של 10 שעות כדי לבדוק מפעלים ולהשגיח".

הנפטר, שהפך במרוצת השנים לחסיד חב"ד נלהב, היה אחראי על החברא קדישא בפערם - מהגדולות בעריה של רוסיה, שבה כ-10 אלף יהודים. הוא היה עושה בהתנדבות את ה"טהרה", בכל שעה ובכל מזג אוויר, גם כשהקור הגיע למינוס 30 מעלות - ודבר לא הרתיע אותו מפני המצווה החשובה.

אלא שכאשר הוא נמצא ללא רוח חיים בשבוע שעבר, לא היה מי שיבצע בו עצמו את ה''טהרה''. בלית ברירה, הרב מאיר קירש, רבה של צ'יליאבנסק ה"קרובה" מרחק של 8 שעות נסיעה "בלבד", העוסק גם הוא בתחום ה"טהרה" נסע במיוחד כדי לבצע את ה''טהרה'' במשגיח - ושב מיד לאחר מכן לעיר מגוריו.

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר יצא בקול קורא שבו קרא לסייע לאלמנה וליתומים, אחרי ש"השקיע זמנו ומרצו בלימוד התורה הקדושה ובעשייה למען הפצת המעיינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר