המשבר מחריף

לפיד תוקף: "לא נמצמץ מול פולין האנטי דמוקרטית"

שר החוץ ממשיך במאבק נגד הממשלה בוורשה, שאישרה חוק המונע מיהודים לדרוש רכוש שנגזל בשואה, זאת לאחר שראש ממשלת פולין כינה את הורדת הייצוג הדיפלומטי "חסרת אחריות" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר החוץ יאיר לפיד. המאבק נמשך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יחסי ירושלים-ורשה במדרון חלקלק: תגובתו החריפה של שר החוץ יאיר לפיד לאישור החוק שמונע מיהודים לדרוש את רכוש אבותיהם שנספו בשואה, שכללה בין היתר בקשה מהשגריר הפולני להישאר בחופשתו ואת הורדת הייצוג הדיפלומטי בוורשה, דרגה אחת מתחת לניתוק מלא של יחסים בין המדינות, הדהימה את ממשלת פולין, שלא ציפתה לפעולה דרמטית שכזו.

ראש הממשלה הפולני, מתיאש מורבייצקי, תקף היום (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה החליפי ויו"ר יש עתיד: "החלטת ​​ישראל להוריד את דרגת הייצוג הדיפלומטי בוורשה הינה חסרת בסיס וחסרת אחריות, ודבריו של יאיר לפיד מעוררים את זעמו של כל אדם ישר", תקף. "תוצאת הפעולות האגרסיביות האחרונות של ממשלת ישראל היא עלייה בשנאה לפולין ולפולנים במדינה הזו".

מורבייצקי הודיע כי מעתה שגריר פולין בישראל ישהה כאן לבדו, ללא משפחתו, מחשש לתחושתם: "החלטתי להעביר את ילדי השגריר שלנו בישראל לפולין. פולין לעולם לא משאירה את הדיפלומטים לבד בעת צרה. השימוש בטרגדיה זו לצרכי אינטרסים מפלגתיים הוא מביש וחסר אחריות. אם ממשלת ישראל תמשיך לתקוף את פולין בצורה כזו, תהיה לכך גם השפעה שלילית מאוד על יחסינו - הן בילטראליים והן בפורומים בינלאומיים".

בתגובה, שר החוץ יאיר לפיד לא התרשם מהאיומים, ונשאר דבק בעמדתו התקיפה: "ההשפעה השלילית על יחסינו החלה ברגע שפולין בחרה ב-2018 להתחיל להעביר חוקים שמטרתם לפגוע בזיכרון השואה ובעם היהודי. הזמנים שבהם פולנים פגעו ביהודים בלי תגובה חלפו ולא יחזרו. ליהודים יש היום מדינה גאה וחזקה משלהם. אנחנו לא פוחדים מאיומים אנטישמים, ואין לנו שום כוונה למצמץ למול התנהגותה המבישה של ממשלת פולין האנטי דמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר