משלבים ידיים

סער: בנט נתן אור ירוק לחוק נגד נתניהו

שר המשפטים אמר ב'חדשות 12' כי יביא במושב החורף של הכנסת את הצעת החוק שתמנע מנאשם בפלילים להיות רה"מ: "ההתנגדות לחוק הזה פרסונלית, הוא נועד להבטיח עתיד טוב יותר" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר המשפטים גדעון סער. נלחם ביו"ר האופוזיציה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ימינה ותקווה חדשה מאוחדות נגד הליכוד: במאבק שנועד להדיח את בנימין נתניהו מהפוליטיקה, ממשיך גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה שפרש מהליכוד לפני בחירות 2021, לקדם מהלכים שימנעו מיו"ר האופוזיציה לשוב לכס השלטון ביום מן הימים.

בריאיון ב'חדשות 12' שב סער, שר המשפטים וסגן ראש הממשלה מצידה הימני, על כך שבמושב החורף של הכנסת, שיחל מייד לאחר החגים, הוא יקדם את החוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, ובכך המצב יתאזן: כפי שראש עירייה או שר לא יכול להיות נאשם בפלילים, כך גם ראש הממשלה, מנהיג המדינה.

בעבר גורמים בימינה צוטטו כי אין בכוונתם לקדם חוקים אישיים נגד נתניהו, כפי שחוק זה מוגדר בפי רבים מאזרחי המדינה, אך שר המשפטים סער הדגיש כי הדבר נעשה על דעת ובהסכמת ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני נחוש בדעתי להעביר את החוק הזה כדי להבטיח עתיד טוב יותר למדינת ישראל, וכשאני נחוש להשיג משהו אני לא מוותר", אמר סער. "ראש הממשלה היה מודע לחוק, ונתן אור ירוק להנחייתי למשרד המשפטים לגבש הצעה זו".

סער התייחס גם לשאלה שמסעירה את הרשתות החברתיות, "למה גדעון סער התפטר ב-2014?", כרמז לכך שסער לא עזב את תפקידו כשר הפנים וכבכיר בליכוד כדי להיות לצד בנו הקטן כפי שאמר, אלא מסיבות אפלות יותר. "זה קמפיין הכפשה של אנשי נתניהו. הוא מאורגן וממומן כי הם מנסים לנקום בי. הסיבה לכך היא כי הם יודעים טוב מי אחראי לזה שנתניהו איבד את השלטון". מנגד, בליכוד השיבו בזלזול לדברי שר המשפטים: "גם בלי משקפיים גדעון סער רואה שהוא לא עובר את אחוז החסימה".

סער, חבר קבינט הקורונה, התבטא גם באשר להתפרצות הקורונה המחודשת באמצעות זן הדלתא, ועל המחלוקות מול סגניתו לרשימה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "אני בעד חיסונים בבתי הספר, אני חושב שהדבר הזה חשוב", אמר סער נגד מלחמתה של שאשא ביטון. "אני חשבתי שאפשר ללכת להקשחה נוספת בסוגיית ההתקהלויות. לא מאמין שבין סגר למצב הנוכחי אין מדרגת ביניים".

סגן ראש הממשלה, שניסה בכל מערכת הבחירות לדחוק ביו"ר ימינה כי יבטיח שלא יישב עם נתניהו ובסוף הצליח להביאו אל ממשלת השינוי, פרגן: "בנט ראש ממשלה טוב. הוא עושה עבודה טובה, מסור מאוד, באמת משקיע את כל כולו בתפקיד הזה", אמר, וביטל את הביקורות לפיהן 'הותיר את בנט לבד מול הדלתא', כפי שנהגו שרים אחרים: "אנחנו אחראים באופן משותף למדיניות הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר