"לא ספרתי מזרחים"

הקרבות בליכוד על הראשות; אדלשטיין עקץ את רגב

הח"כים במפלגה הגדולה בישראל כבר שולפים סכינים לקראת ההתמודדות על הראשות • אדלשטיין עקב את מירי רגב: "מעולם לא ישבתי וחשבנתי מי מזרחי או מי אשכנזי" (פוליטי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליביה פיטוסי ומרים אלסטר, פלאש 90)

הקרבות בתוך 'הליכוד', לקראת היום שאחרי נתניהו, מתחממים. שר הבריאות לשעבר וחבר הכנסת יולי אדלשטיין, התראיין היום (שני) לפתחי וזמרי בעם ברדיו גלי ישראל, ועקץ את עמיתתו למפלגה, מירי רגב, שכבר הצהירה על כוונתה להתמודד לראשות הליכוד, ואף הודיעה בסוף השבוע שאם מזרחי לא יבחר לראשות המפלגה תשקול להקים מפלגה נוספת.

"אף פעם לא ישבתי עם דף ועט ועשיתי חשבונות מי מזרחי או מי אשכנזי", אמר אדלשטיין כשמתייחס לראיון של רגב שעורר סערה בסוף השבוע. "ככה אני מאמין גם ש-95 אחוז מחברי הליכוד. אני חושב שמירי רגב בעצמה מבינה שהיא עשתה טעות עם ההצהרה הזו".

כזכור, בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" שפורסם ביום שישי האחרון, הסבירה רגב את שאיפתה ליום שאחרי נתניהו בראשות הליכוד. "המדינה הזאת קיימת 73 שנה. ב-2021 ברוב המשרות הבכירות אין מזרחים, ראש ממשלה לא היה מזרחי. משהו כאן לא בסדר, וחייבים את הליכוד כדי לשנות את זה", אמרה.

כשנשאלה מדוע לא נבחר מעולם אדם מזרחי למנהיג הליכוד, השיבה רגב: "קודם כל, אין ספק שלא נוח לי עם זה. דווקא הליכודניקים, שזאת מפלגה שרובה מושתתת על מזרחים, על פריפריה, מפלגה של תור הזהב, של ספרדים, מזרחים, צריכה לייצר מנהיגות אחרת".

"אני חושבת", הוסיפה רגב: "שהם גם מושפעים מהתקשורת, מהדיכוי, מהנדסת התודעה הזאת. הם עדיין לא בשלים לעניין הזה. ב־77' בגין עשה את המהפך. וב'21' בעצם נחשפה הקליקה האשכנזית בממשלת הקומבינה, ממשלת המעמדות, שרוצה להחזיר אותנו למפא"י ולעצור את התנופה של העשור האחרון שביבי הוביל. וב-22'-23' אני מתכוונת להוביל את האליטה המזרחית".

רגב יורדת על אלקין במליאה (באדיבות ערוץ הכנסת))

רגב לא הסתפקה רק בדיבורים, והצהירה כי "אם לא ייבחר מזרחי לראשות הליכוד, תוקם מפלגה מזרחית חדשה. אני מתכוונת להוביל ב-22'-23' את ברית האליטות המזרחית. הליכוד יצטרך לשנות את האיזון בין האשכנזים למזרחים. הליכודניקים יצטרכו לבחור יותר אנשים במעמד ביניים ובמוצא שמייצגים אותם.

"אם הליכודניקים ימשיכו לבחור מנהיגים עם DNA לבן, יקום ליכוד אחר. ליכוד מזרחי אמיתי שייתן ביטוי לקול המזרחי שהודר משך שנים, שצריך לעשות איתו תיקון מעמדי".

רגב נשאלה משוע שינתה את שם משפחתה מסיבוני לרגב והשיבה: "אם אתה שואל אותי מה הייתה הטעות הכי גדולה שלי - זאת הייתה זאת". כאמור, היום, אחרי ביקורות רבות שהושמעו על דבריה של רגב, הצטרף גם אדלשטיין למבקרים.

אדלשטיין אף תקף בראיון לגלי ישראל את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לטיפול במשבר הקורונה. "לא הייתם שומעים ממני את זה בשבוע הראשון של הממשלה, אבל המצב כעת מפחיד", אמר. "ראיתי כותרות בסוף השבוע על ׳אסטרטגיה שונה׳, הלוואי והייתה אסטרטגיה. אני לא חושב שיקרה איזה נס, אני מזכיר שהנתונים של היום - מרחק הבלימה הוא שבועיים, אי אפשר לשנות.

"שמעתי את הדיווח על הסכם כלשהוא לכאורה בין מנהלי ביה״ח לבנט, אני מכיר את המנהלים ולא מאמין שמישהו מהם ישתף פעולה עם דבר כזה, השאלה לא אם תתקיים עסקה כזו אלא האם הוצעה להם עסקה כזו. הדבר הזה לא צריך להישאר בגדר כתבי בריאות אלא להיבדק ע״י מי שצריך לבדוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר