מפרעות תשפ"א

התושבים החרדים כועסים: "מדוע הופסקה חקירת ההצתה"

בקרב התושבים החרדים ברמת ויז'ניץ בחיפה מתעורר זעם רב על ההחלטה להפסיק את החקירה אודות מבצעי אירוע הצתת הבניינים באישון ליל במהלך מבצע שומר החומות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: דוברות כיבוי והצלה)

זעם רב בקרב התושבים החרדים בשכונת רמת ויז'ניץ בחיפה, לאחר ההודעה שהתקבלה מטעם משטרת ישראל לפיה, הופסקה החקירה אודות מבצעי אירוע הצתת הבניינים באישון ליל במהלך מבצע שומר החומות.

כזכור, במהלך ימי המבצע והפרעות שבוצעו ע"י ערבים בערים המעורבות, הציתו אלמונים בזדון חניון בבניין בן 10 קומות ברחוב אהבת ישראל בחיפה, הצתה שגרמה לעשרות דיירים חרדים מקהילת חסידי סערט ויז'ניץ להימלט באמצע הלילה, מהדירות בבניין מחשש לחייהם.

במכתב ששלח חבר הכנסת ישראל אייכלר לשר לביטחון פנים, דורש אייכלר לבדוק מדוע הופסקה החקירה, תוך שהוא מפרט את השתלשלות העניינים בנושא.

במכתב כותב אייכלר: "פניתי לשר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה וביקשתי ממנו להורות על חקירה ממצה ואמיתית של המקרה החשוד כפשע לאומני. תיארתי אז את הסכנה והאימה ששררה על מאות הדיירים שנמו את שנתם והתעוררו לקול פיצוצים עזים של מכלי הדלק וגלגלי המכוניות. הם החלו לקלוט שהבניין עולה בלהבות, תוך שהם פותחים במנוסה החוצה מהבניין אנשים נשים וטף. העשן השחור כבר היה בכל חדרי המדרגות, וכתוצאה מכך אנשים, נשים, ילדים ותינוקות נפגעו משאיפת העשן, מה שגרם לצוותי ההצלה לפנות 59 בני אדם לבתי החולים בחיפה"

עוד כותב אייכלר כי "מאז חלפו כמה חודשים, והשבוע קיבלו תושבי השכונה מכתב בו מודיעה להם משטרת חיפה שהחקירה הופסקה - החלטה שהתקבלה ע"י ראש לשכת החקירות רפ"ק נמרוד בן דור, כבר לפני כחודשיים, ואשר רק אמש התקבלה ההודעה על כך אצל המתלונן".

לסיום פונה אייכלר לשר לביטחון פנים וכותב כי הוא פונה אליו על מנת לקבל תשובות בשאלות כדלהלן.

"א. מדוע הופסקה החקירה, וכיצד מתכוונת משטרת חיפה להתמודד עם מחבלים המציתים בניינים על עשרות משפחות ומאות תושבים באמצע הלילה?

ב. מי אחראי על עיכוב משלוח ההודעה הלקונית על סגירת החקירה?

ג. מה בדעתך לעשות לחידוש החקירה עד שנגיע לכל הפרטים ונקבל תמונה ברורה מה קרה שם באותו הלילה"?

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע, נפתחה במשטרה חקירה, במסגרתה בוצעו מגוון פעולות לרבות גביית עדויות, סריקת מצלמות אבטחה ועוד. נציין כי על אף המאמצים ומיצוי כלל הפעולות הנדרשות לא אותרו חשודים במעשה.

ככל שיתקבלו במשטרה פרטים נוספים או יעלה מידע נוסף שיכול להביא להתפתחות בחקירה, הרי שאלו יבדקו ויטופלו בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר