הפרת השקט

האלוף מאשים: אולטימטום מעבאס מנע את תגובת ישראל על הירי מעזה

האם אולטימטום שהציב מנסור עבאס לראש הממשלה בנט, מנע את תגובת צה"ל לירי על ישראל מעזה השבוע? כך לפחות טוען אלוף פיקוד הדרום לשעבר • "קיבלתם מדינה בתנועה והכנסתם אותה למוסך" (ביטחון)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

השקט מאז מבצע 'שומר החומות' הופר השבוע, כשהג'יהאד האסלאמי שיגר רקטה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. חרף זאת, ישראל טרם הגיבה למתקפה. חבר הכנסת מהליכוד יואב גלנט, לשעבר מפקד פיקוד הדרום, האשים אתמול (שלישי) בציוץ ב'טוויטר', כי הדבר נובע מאולטימטום שהציב מנסור עבאס, חבר הקואליציה, לראש הממשלה בנט.

"חלפו שתי יממות וצה״ל לא הגיב לירי על שדרות", כתב גלנט. "אני שומע שעבאס הציב אולטימטום לבנט ולגנץ - אם תהיה תגובה אין תקציב ואין ממשלה". הוא הוסיף: "מדינת ישראל לא הגיעה מעולם לשפל החמור הזה - מפלגה אב למיסטית קיבלה זכות וטו על השיקול הבטחוני. קיבלתם מדינה בתנועה והכנסתם אותה למוסך".

כזכור, בסיור שקיים אתמול באוגדת עזה, בהשתתפות שר הביטחון ראש המל"ל ובכירים נוספים בצבא, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לביקורת על כך שישראל לא הגיבה למתקפה מעזה ואמר: "אנחנו נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר", אמר בנט. "מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

שר הביטחון גנץ אמר בסיום הסיור: "אנחנו קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג. אנחנו נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, במקום ובזמן שנבחר ונעשה את זה כמו שצריך. אין לנו אינטרסים בעזה מלבד שקט ביטחוני והשבת הבנים הביתה.

השר בני גנץ, אתמול (משרד הביטחון)

גנץ הוסיף: "אנחנו איננו אויבים של תושבי רצועת עזה, מי שבעצם הוא האויב בפועל של תושבי רצועת עזה זה חמאס שלוקח אותם כבני ערובה. אנחנו נשמח להקל ככל שאפשר, ביוזמת הכסף הקטארי וביוזמות אחרות, ובלבד שנדע שהכסף יגיע למקומות הנכונים. ישראל נחושה להגן על עצמה והיא תדע לעשות את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר