הצו נחתם

למרות ההתנגדויות: ילדים יחוסנו בבתי הספר; כך זה יעבוד

אחרי שרה"מ זעם ו"התפוצץ" על שרת החינוך ובכירי משדרה, מנכ"ל משרד הבריאות חתם על הצו שמאפשר לחסן ילדים בבתי הספר בשעות הלימודים; כך זה יעבוד בשטח (אקטואליה)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על הצו שמאפשר חיסון תלמידים נגד קורונה בבתי הספר, במהלך שעות הלימודים - מהלך שכזכור לווה בהתנגדות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שהוסרה לבסוף.

הצו קובע כי מנהלי המוסדות "יאפשר לצוותים רפואיים מטעם משרד הבריאות להיכנס לחצרי המוסד בשעות שבהן מתקיימים לימודים, לצורך מתן חיסונים נגד קורונה, לתלמידי המוסד ולעובדיו". מבעוד מועד ירוכזו האישורים מההורים למתן החיסונים ואלו ימסרו לידי הצוותים הרפואיים.

לפי הדיווח ב-Ynet, טרם ברור לפי שעה מי יהיה הגורם המבצע שיוסמך לתת חיסונים בבתי הספר. קופות החולים ומד"א לא קיבלו פנייה ממשרד הבריאות ולא ערוכים לכך במידה והמשימה תוטל עליהם. ב-ynet פורסם כי משרד הבריאות שוקל אף להעסיק חברה פרטית שתבצע את החיסונים בבית הספר, ולשם כך נדרש מכרז ייעודי.

בשבועיים האחרונים נרשמה בחלק מן קופות החולים עלייה בחיסון ילדים. ב'לאומית' דיווחו על עלייה במספר המתחסנים הילדים. מנגד ב'מאוחדת' אמרו כי לא ראו עלייה משמעותית, אולם הוסיפו כי ייתכן שזה ישתנה בהקדם. ב'כללית' דיווחו על עלייה של 30% במתחסנים צעירים. במכבי מסרו כי עד כה התחסנו או הזמינו תור לחיסון ראשון 70% מהמבוטחים בני 18-12, אולם לא מורגשת עלייה מובהקת בחיסוני ילדים ביחס לשבוע שעבר. כך לפי הנתונים ב-ynet.

כזכור, וכפי שדווח בכיכר השבת, במהלך דיון שהתקיים בתחילת השבוע זעם ראש הממשלה נפתלי בנט על שרת החינוך יפעת-שאשא ביטון ומנכ"ל משרדה, על כך שלדבריו מונעת התחסנות בבתי ספר. בנט האשים את השרה והמנכ"ל כי הם רק מערימים קשיים על מבצע חיסוני בני הנוער, ודרש שלא רק 'לא יפריעו', אלא גם יובילו את חיסון בני הנוער, בדוה לכך שצה"ל מחסן את חייליו.

סגן השר לשעבר יואב קיש תוקף את שאשא-ביטון, ארכיון (ערוץ כנסת)

בראיון בלעדי שהעניק לישי כהן בכיכר השבת, חשף שר הבריאות ניצן הורביץ כי בקרוב ייפתח מבצע חיסונים בתלמודי התורה. "בנושא החיסונים אנחנו נדאג לאפשר ביצוע חיסונים במוסדות החינוך החרדים, אנחנו נעשה חיסונים במוסדות החרדיים, ניתן עדיפות", אמר. הריאיון המלא יפורסם מחר בתכנית 'סוגרים שבוע' בכיכר השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר