"תוצאה מחרידה"

הקונגרס יחקור את נפילת אפגניסטן בידי טאליבן

חברי קונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים, דורשים לחקור את נפילת אפגניסטן בתוך שבוע מאז יצאה ארה"ב מהמדינה; לטענתם, אלו שנים של כישלונות מדיניים ומודיעיניים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ארה"ב סוערת: לאחר נפילת אפגניסטן לידיו של ארגון הטרור הקיצוני הטאליבן תוך שבוע בלבד מיציאת הכוחות האמריקאים - חברי קונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, דורשים לחקור את הנפילה המהירה, ואת ההשפלה שספגה המעצמה. בנוסף, כלי תקשורת בארה"ב מדווחים על שפל בתמיכה בביידן.

הסאנטור הדמוקרטי בוב מננדז אמר כי "האירועים שקרו בימים האחרונים היו שיאן של שורת טעויות שעשו הממשלים הרפובליקניים והדמוקרטיים במהלך שני העשורים האחרונים" עוד אמר כי "אנו עדים כעת לתוצאה המחרידה של שנים רבות של כישלונות מדיניים ומודיעיניים".

הפגנות בקאבול הבירה

מננדז הודיע כי וועדה שעומד בראשותה תבצע שימוע על המדיניות של ארה"ב באפגניסטן. בין היתר, הוועדה תבדוק את ההסכם והמשא ומתן של הנשיא הקודם טראמפ.

אל מול מננדז, עומדים מספר חברי וועדה רפובליקנים שדורשים לחקור גם את מסזכיר המדינה אנתוני בלינקן יעיד, זאת בכדי להבין למה משרד החוץ היה כל כך לא מוכן לאירועים המתרחשים לפנינו. עדכוני משרד החוץ לא היו עקביים, היו חסרים בפרטים חשובים ולא היו קשובים חברי הקונגרס ולעם האמריקני", כתבו הרפובליקנים. טרם נקבע מועד לדיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר