הטאליבן באפגניסטן

ביקורת על התנהלות בריטניה מול אפגניסטן

משפחה בריטית נסעה לחתונה משפחתית באפגניסטן, ולא מצליחה לחזור לבריטניה: "לקחו לנו את הרכב ואיימו עם אקדח"; ג'ונסון: "הכיבוש היה חלק מהתכנית שלנו" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: דוברות בית הנבחרים הבריטי)

אחרי שאנשי הטאליבן הצליחו בתוך שבוע בלבד לכבוש את אפגניסטן, תיירים, דיפלומטים ואחרים משוועים לטיסות חילוץ. אחת מהן היא משפחה בריטית, שנסעה לאפגניסטן לחתונה וכעת תקועה במדינה.

אחד מבני המשפחה, סיפר ברשת 'סקיי ניוז' על ניסונות היציאה שלהם בחזרה לבריטניה: "אני ממשיך לנסות להתקשר אליהם (לקונסוליה בבריטניה י"מ) והם פשוט אומרים - אתה צריך לחכות, אתה צריך לחכות, אבל אני לא יודע כמה זמן". חוץ מאותה משפחה, תקועים במדינה עוד הרבה אזרחים בריטיים ואזרחים מאפגניסטן שאמורים להיחלץ לבריטניה.

בתוך כך, הממשל בבריטניה חשוף בימים האחרונים לביקורת חריפה על התנהלותו מול אפגניסטן. במהלך דיון שנערך מוקדם יותר היום (רביעי), אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הטענה לפיה בריטניה נתפסה "לא מוכנה" היא טענה "לא נכונה" וטען כי "הכיבוש היה בהחלט חלק מהתכנית שלנו".

ביידן מכריז על תאריך היציאה מאפגניסטן

על האזרחים התקועים אמר ג'ונסון כי "מדובר במבצע לוגיסטי קשה שנערכנו אליו במשך חודשים רבים". הביקורת כנגד ג'ונסון מגיעה אחרי שרק לפני כחודש אמרר כי "לטאליבן אין דרך צבאית לכבוש את אפגניסטן".

בנוסף, לא נחסכת ביקורת גם משר החוץ, דומניק ראב, שבחר בשבוע האחרון לצאת לחופשה. יו"ר האופוזיציה ומפלגת ה'לייבור', קייר סטרמייר, אמר כי מדובר ב"שאננות מדהימה" של הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר