הגבלות קשות מידי?

התו הירוק חזר לפעול: כולם כבר מתלוננים

אתמול חזר התו הירוק לפעול בשילוב הצורך בבדיקות קורונה מהירות לאלו שאינם מחוסנים כולל ילדים בגיל 3-12. הצורך בבדיקות הביא כבר אתמול לצניחה של 50% במגיעים (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אתמול (ראשון), נכנסו הגבלות הקורונה החדשות לתוקפן עם התו הירוק והסגול והצורך בבדיקות קורונה מהירות לילדים שאינם מחוסנים בגילאים 3-12 כדי לאפשר להם כניסה למקומות רבים. ההגבלות עוררו בלבול רב וביקורת בטענה שהן הובילו לירידה משמעותית בתנועת הלקוחות במקומות רבים, בעיקר בגלל הצורך לבצע לילדים בדיקות קורונה מהירות ולהמתין זמן רב בתורים הארוכים לשם כך.

בתגובה לטענות הוחלט לתגבר את מערך הבדיקות המהירות כדי לנסות לצמצם את זמני ההמתנה וכן ייפתחו תחנות חדשות. כמו כן, הוחלט לפתוח את המוקדים כבר בשעה 8 בבוקר ולא רק ב-12 כפי שהיה במספר מקומות.

על פי הדיווחים, הורים רבים הופתעו לגלות כי למרות שהבדיקה לילדים בגילאים אלו אמורה להיות בחינם במד"א גבו מהם כסף והארגון הודיע כי מדובר בטעות וכי ישיב את הכסף למי שכבר שילם על הבדיקות.

הפרויקטור אתמול בכנסת (ערוץ הכנסת)

ההנחיות החדשות מכבידות במיוחד על ההורים שכן עליהם לבצע לילדים הלא מחוסנים בדיקות כל 24 שעות אם הם רוצים לקחת אותם למקומות בילוי ומדובר בתהליך שמקשה באופן בולט על ההורים ולטענת בעלי העסקים יגרום להם לוותר על היציאות מלכתחילה.

בעלי העסקים טוענים, כי אתמול חלה כבר ירידה של 50% במספר המגיעים והם חוששים כי המספרים אף יצנחו יותר בימים הקרובים בצורה שלא תאפשר להם לשרוד.

במשרד הבריאות בינתיים לא מתכוונים להקל את ההגבלות וטוענים כי הן אף מקלות מידי לנוכח העלייה בתחלואה.

למרות דיבורי משרד הבריאות המספרים לא ברורים דיים. כבר כמה ימים שמקדם ההדבקה יורד בהדרגה ואתמול הוא ירד לרמה של 1.25 - הרמה הנמוכה ביותר שהייתה בגל התחלואה הזה מה שאולי מסמן על התמתנות בגל ההדבקה ותחילת הירידה במספרי הנדבקים והחולים הקשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר