המנייה צנחה

הבעלים החרדי של אל על הפסיד 200 מיליון דולרים בשנה

חברת התעופה הישראלית בבעלות אלי רוזנברג, ממשיכה להיפגע מנזקי המגיפה העולמית, והפסידה 81 מיליון דולרים בשלושה חודשים • במקביל, נערכת החברה להוציא שוב עובדים לחל"ת (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אלי רוזנברג (צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ)

התפשטות זן הדלתא בעולם וצמצום הטיסות מחדש פוגעת בראש ובראשונה בענף התיירות, כפי שקרה עם התפרצות המגיפה לפני כשנה וחצי. בראש רשימת הנפגעות בענף נמצאות חברות הטיסות הבינלאומיות, שמקרקעות מטוסים וצוותי אוויר רבים, בשל היעדר שימוש.

חברת התעופה הישראלית אל על, שחשבה עם מבצע החיסונים שתחזור לפעילות רציפה, סוגרת רבעון כלכלי אדום, עם הפסד של 81 מיליון דולרים. הפסד זה מתווסף לחובות של כמעט שלושה מיליארד וחצי דולרים שחונקים את החברה ומקשים עליה לראות איך תמצא את הדרך לרווחים.

מניית חברת התעופה צנחה בשנה האחרונה בכ-40%. איש העסקים החרדי קני רוזנברג, המחזיק כ-40% ממניותיה שרכש אותן בזמן שהחברה בשפל, כבר הפסיד 200 מיליון דולרים.

בשל ההפסדים הרבים, אל על פנתה שוב למשרד האוצר בבקשה לסיוע כלכלי מהמדינה. זה בא יחד עם הודעת סגן מנהל החברה כי "אל על ערוכה להוצאת עובדים נוספים לחל"ת ולדחיית תשלומים", כדוגמה למצבה הכלכלי הקשה.

לפני קרוב לשנה, תלמיד הישיבה אלי רוזנברג, הבעלים של חברת "כנפי נשרים תעופה", קיבל את היתר השליטה בחברת אל על. רוזנברג השקיע 217 מיליון שקל ורכש 42.89% ממניות חברת התעופה בהנפקה הציבורית.

כזכור, לפני מספר חודשים, דווח ב'גלובס', כי חברת התעופה 'סאן דור' (חברת בת של 'אל על') תפסיק לטוס בשבת קודש, חודשים ספורים אחרי רכישת החברה על ידי חרדי.

הטיסה האחרונה בשבת של חברת 'סאן דור' היתה בחודש פברואר 2020, אך בעקבות משבר הקורונה הטיסות הופסקו, כעת המגמה הזו תימשך כמדיניות של החברה והחברה לא תפעיל טיסות בשבת קודש.

כזכור עוד, לפני כארבעה חודשים, איש יחסי הציבור רני רהב הודיע על סיום תפקידו כדובר חברת התעופה 'אל על' לאחר 30 שנה בתפקיד הנחשק. זאת בתום שנה שבה חברת יחסי הציבור שלו נתנה את שירותיה ל'אל על' ללא תמורה בצל משבר העבודה בעקבות נגיף הקורונה והחלפת הבעלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר