למרות הרקטות

ישראל תאפשר לקטאר להעביר כסף לעזה

שר הביטחון גנץ: "סיכמנו עם הקטארים כי הכסף שיכנס לרצועה יממן דלק ויסייע למאות אלפי נזקקים בכסף שיגיע אליהם ישירות ולישראל יש את הסמכות לפקח" (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
משאיות בכניסה לעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

למרות ירי הרקטות השבוע על ישראל, שלא נענה בשום תגובה, ישראל תאפשר לקטאר להעביר מיליוני דולרים לעזה. שר הביטחון בני גנץ מסר לאחר אישור המנגנון החדש להעברת הכסף הקטארי: "לפני שלושה חודשים בסיום מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה".

גנץ הסביר את דבריו ואמר, "צבאית- אנחנו לא מקבלים שום התעצמות ופועלים בעוצמה מול פגיעה בריבונות ישראל ומדינית- אנחנו מחזקים את הקשר עם הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים באזור, תוך שאנחנו מאפשרים לפלסטינים ברצועת עזה את התנאים ההומניטאריים הבסיסיים הנדרשים להמשך החיים, לצד המשך המאמצים להשבת השבויים והנעדרים הביתה".

"כחלק מהמדיניות הזו, החלטנו גם לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו. לצורך כך, עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטאר, שהבינו את הצורך הישראלי ואני מודה להם על כך", אמר גנץ.

הוא הסביר כי במהלך הימים האחרונים ישראל הגיעה לסיכום, כי לצד הדלק שנקנה על ידי האו"ם באמצעות המימון של קטאר, יוכנס הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר את הכסף לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים.

לפי הפרטים שדווחו, קטאר תעביר את הכסף לאו"ם שינפיק כרטיסים נטענים למשיכת כסף מזומן מהבנקים ברצועת עזה אך לא ישמש עבור המשכורות של אנשי החמאס.

"המנגנון החדש שהובלנו במערכת הביטחון בתיאום כלל הגורמים הרלבנטיים, יאפשר לנו להמשיך במדיניות שעליה החלטנו עם תום מבצע שומר החומות. במקביל ליצירת המנגנון, אנו ממשיכים בשיח עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המייצג של הפלסטינים באזור, בכדי לבחון אפשרות של מנגנון נוסף שבמסגרתו יועבר כסף באופן מפוקח באמצעותה", הצהיר גנץ.

"אני מבקש להודות לקטאר שלוקחת על עצמה תפקיד חיובי באזור, ולהודות באופן אישי לשליח האו"ם למזה"ת, למחלקת המדינה ולשגרירות ארה"ב. אני מבקש להודות גם למצרים שלוקחת חלק חיוני בשמירה על השקט באזור, ולכל השותפים שסייעו בקידום התהליך שמטרתו לאפשר סיוע למי שזקוק לו תוך שמירה על ביטחון ישראל", אמר שר הביטחון שספג השבוע ביקורת על חוסר התגובה על ירי הרקטות לעזה והטענות בליכוד כי הסיבה לחוסר התגובה - אולטימטום של עבאס להפלת הממשלה במקרה וישראל תתקוף בעזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר