"הפקנו לקחים"

ניצחון לחסידי ברסלב: טיסה לאומן בלי אפליה

השר לשירותי דת, מתן כהנא יציג את פרטי המתווה לטסים לאומן בראשון. ההנחיות יהיו על פי רמת התחלואה באוקראינה וללא שינוי משאר המדינות. כל פרטי המתווה בפנים (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

השר לשירותי דת, מתן כהנא, פרסם הערב (חמישי) את מתווה הטיסות לאומן. ביום ראשון הוא צפוי להביא את המתווה לאישור קבינט הקורונה. זאת לקראת 'הקיבוץ' הגדול ונסיעתם של רבבות החסידים לתפילות ראש השנה שבאומן.

ההנחיות, כך נמסר, יהיו ככלל ההנחיות לשאר המדינות ברמת התחלואה של אוקראינה, וללא שינוי או אפליה.

פרטי המתווה

על פי כללי המתווה, הטיסה לאומן תתאפשר רק לאחר בדיקת קורונה שלילית של 72 שעות קודם הטיסה. גם מחוסנים ומחלימים נדרשים לבדיקה זו.

חזרה מאומן תתאפשר רק לאחר בדיקת קורונה שלילית עד 72 שעות קודם העלייה אל המטוס, על השבים לארץ למלא טופס בידוד עד 24 שעות קודם החזרה לארץ.

עם הנחיתה בנתב"ג תיערך לשבים בדיקת קורונה נוספת במקום, השבים לארץ יחויבו בבידוד של 14 יום או לחילופין בידוד של 7 ימים אך לאחר 2 בדיקות קורונה שליליות שייעשו בארץ.

על פי החלטת הרשויות באוקראינה, נוחתים אשר מחוסנים בשתי חיסונים צריכים ביטוח רפואי אוקראיני (החל מגיל 12) אך אינם נדרשים לבידוד או לבדיקה. כל השאר, נדרשים לבידוד של עשרה ימים והתקנה של אפליקציית המעקב האוקראינית, זאת עד לבדיקת קורונה שלילית שתעשה בתוך 72 שעות מהכניסה למדינה, ניתן לערוך את הבדיקה בשדה התעופה בקייב.

השר לשירותי דת אמר: "הפקנו לקחים מהטעויות שנעשו בשנה שעברה. השנה לא תהיה איפה ואיפה ואפליית ציבור מסוים. המתווה שגובש יאפשר יציאה לאומן תוך שמירה על כללים שיאפשרו בטחון בריאותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר