טור דעה

הריאיון עם הורוביץ - מכעיס // חני אדרי

לא אכחיש ואומר כי הריאיון עורר בי מעט כעס. שר הבריאות אשר אמור להיות אמון על כל חלקי העם, אומר כי אינו סומך על ציבור הנוסעים לאומן כי יקיימו את חובת הבידוד (טור פרשנות)

חני אדרי | כיכר השבת |
שר הבריאות בריאיון לישי כהן (צילום: כיכר השבת)

כמו רבים ציפיתי בשקיקה לראיון ראשון מסוגו של עיתונאי חרדי עם שר הבריאות ניצן הורביץ. כידוע המגזר החרדי ונבחרי הציבור בראשותו החליטו כי הם מטילים חרם על חברי הממשלה החדשה ואינם מעוניינים ליצור איתם כל קשר. האם הדבר נכון והכרחי? ימים יגידו. אך בינתיים העיתונאים החרדים מבינים כי הם אינם יכולים להשתתף בהחרמה המגזרית בשל הצורך להביא עדכונים שוטפים ונכונים עבור המגזר. בין היתר הדבר כולל שיחות עם עוזרים של חברי כנסת, שיחות מסדרון עם דוברים וכמובן ראיונות עם שרים בממשלה החרדית, אף אם דעותינו שונות לחלוטין מדעותיהם.

צפיתי בראיון של פרשן אתר 'כיכר השבת' ישי כהן עם שר הבריאות הורביץ בניסיון להבין האם יהיה מתווה לגבי הטיסות לאומן וכיצד הוא יתקיים. ישי הציב בפני הורביץ את הטענה הראשית לפיה כאשר חגגו הערבים את חג הקורבן היה צורך להמתין לשובם מטורקיה, ממשלת ישראל לא מיהרה לסגור את נתב"ג על אף הידיעה כי טורקיה הינה מדינה אדומה וכי במשך שבועיים(לאחר הגדרתה כמדינה אדומה!)אלפים נכנסו ממנה לשטחי ישראל כאשר קיים חשש רב להכנת וריאנטים וזני קורונה חדשים.

שר הבריאות הורביץ התחמק ממתן תשובה והתמיד באמרה לפיה נאסרה הכניסה מטורקיה, תוך השמטת הפרט החשוב ביותר אולי, ההמתנה לאחר חג הקורבן.

לא אכחיש ואומר כי הריאיון עורר בי מעט כעס. שר הבריאות, הורביץ אשר אמור להיות אמון על כל חלקי העם, אומר מפורשות כי הוא אינו סומך על ציבור הנוסעים לאומן כי יקיימו את חובת הבידוד במלואה. נעצום לרגע את העיניים ונדמיין מה היה קורה אילו היה מתבטא כך השר כלפי המגזר הערבי. הכותרות הראשיות היו בוודאי צועקות לצדק ודורשות התנצלות, והרי כיצד אפשר להכליל אוכלוסייה ולומר שהם אינם יקיימו בידוד? כיצד יתכן כי שר הבריאות מוציא מפיו אמירה גזענית כל כך ואין פוצה פה ומצפצף? כנראה כי דין המגזר החרדי אינו כדין המגזר הערבי...

דבר נוסף שגרם לי לאי נוחות מסוימת, זו תשובתו של הורביץ לשאלת ישי כהן האם יהיה מתווה מסודר לטסים מאומן. תשובתו היתה כזו ולא אחרת, ובכן אינני יודע. כן כן תראו מופתעים אבל אנו שבועיים וחצי לפני ראש השנה, ולמשרד הבריאות אין שום מתווה מסודר. לא שיש צורך בכזה לאור החופשיות הרווחת בנתב"ג כבר מספר חודשים. אבל כבר הורגלנו כי חג יולי-אוגוסט זהו חג קדוש שאין לגעת בו, וככל הנראה כך גם חג הקורבן... אבל ראש השנה? חג הכל כך חשוב ליהודים? ובכן, נראה כי במדינה שבה עבאס הינו ראש הממשלה בפועל פחות נורא לחשוב על מתווה אפלייתי כל כך.

שדבריי לא יתפרשו לא נכון, דעתי היא שכשם שאין מתווה מסודר כרגע לטיסות לכל היעדים, כך אין צורך למתווה עבור הנסיעות לאומן. אך אם וכאשר משרד הבריאות יחליט שיש צורך בכזה, הוא היה אמור להתפרסם כבר אתמול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר