'כיכר' חושף

ניסה להימלט • צפו: כך עוקץ החרדים נלכד

תושב מעלה אדומים, החשוד בניסיון לעקוץ אברכים חרדים, שוחרר. 'כיכר השבת' חושף את רגעי הדרמה במעצרו לפני שלושה שבועות. המלכודת, הבלשים, והגיחה לרכב (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: עמותת עין ירושלמית)

רפאל אוחנה, תושב מעלה אדומים, נעצר לפני כחודש, בידי בלשים של משטרת ירושלים, בחשד שניסה לעקוץ אברכים חרדים בשכונת סנהדריה בעיר. בשבוע שעבר שוחרר אוחנה למעצר בית.

כעת אנו חושפים לראשונה את התיעוד מרגעי המאסר, במהלכם ניסה לברוח עד ששוטר נכנס לרכבו. מי שטיפל בתיק, כמו בתיקים רבים נוספים, זו עמותת עין ירושלמית, המסייעת לתושבים ירושלמית בכמה שכונות חרדיות בירושלים.

לפני מספר שנים נעצר אוחנה בחשד שעקץ מיליוני שקלים ממנהל גמ"ח ומגזבר של בית כנסת בירושלים, אך לאחרונה שוחרר. בשבוע שעבר, כאמור, ניסה לעקוץ חרדים שוב ונעצר בשנית.

לפי החשדות, אוחנה הציג בפני אברכים חרדים צ'ק גנוב, על סך מאות אלפי שקלים, תוך שטוען כי ישנו נדיב בחו"ל המעוניין לתרום את סכום הכסף המצוין בצ'ק לצדקה. מטרתו, מסתבר, הייתה לגרוף עמלה של עשרות אלפי שקלים לחשבונו בעת הפקדת הצ'ק.

תרמיתו התגלתה לאחר שאחד האברכים שאליהם הגיע הפנה אותו למנהל גמ"ח, שכבר הכיר את מעלליו. בשיתוף פעולה עם המשטרה נלכד אוחנה בעת שהגיע לפגישה פיקטיבית שנקבעה לו בידי האברכים שאותם ניסה לעקוץ. אוחנה ניסה להימלט ברכבו כשהבחין בבלשי המשטרה, אולם נעצר כששוטר נכנס לרכבו.

לפני כשלושה שבועות התקיים דיון נוסף בעניינו בבית משפט השלום בירושלים, ובו הוארך מעצרו, בפעם השנייה, בשלושה ימים. במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי מאז הארכת המעצר האחרונה החשד הסביר התחזק כלפי החשוד. "בוצעו מספר פעולות חקירה שחיזקו את החשד", אמר נציג המשטרה, אך "הדברים טרם הוטחו במשיב".

הנציג הוסיף: "מדובר באדם שניסה לבצע עוקץ הונאה של מאות אלפי שקלים תוך ניצול של אנשים. מדובר באדם שהורשע בעבירות דומות וריצה עונשי מאסר של 4 שנים והשתחרר לאחרונה. אדגיש כי בדיון הראשון ציינתי, כי המשיב ניסה לשבש קונקרטי בשטח וניסה להעלים המחאה בנקאית ויש לנו ראיות כי היא גנובה".

על פי החשד במשטרה, ניסה אוחנה לבצע עבירות של קבלת דבר במרמה מאברכים חרדים, כאשר השיטה שלו היא לגשת לאותם אנשים ולהציע להם שיפקידו סכום של מאות אלפי שקלים במשמורת אצל אחד מהם ולתת לאותו אדם עמלה מאוד גבוהה שנושקת לעשרות אלפי שקלים.

"מה שהמשיב שכח לומר לאותם אנשים", נאמר בדיון, הוא "שאותה עמלה תילקח מהם על יסוד אותם גורמים מפקידים, ואותו סכום יופקד אצלם על מנת לחסוך תשלום מיסים. לאחר שעלה חשדם של אותם אנשים הם פנו למשטרה והמשיב נעצר בעודו מגיע לפגישה לסגור אחת מ"העסקאות הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר