הסערה בדנוור

הישיבה שתלמיד שלה נורה למוות במכתב פתוח

פחות משבוע לרצח בחור הישיבה בן ה-19 בדנוור, הנהלת הישיבה מאמצת את גרסת המשטרה, שלא מדובר באירוע אנטישמי. במכתב פתוח היא מפרטת מה אירע (חרדים, בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
נורה למוות. שמואל סילברברג (צילום: לפי סעיף 27)

בישיבת 'תורת חיים' שבדנוור, שבחצרה נורה למוות בחור הישיבה שמואל סילברברג בן ה-19, מפרסמים מכתב להורי התלמידים שבו מגוללים את השתלשלות המאורעות ומתייחסים לגל השמועות ברשתות החברתיות.

"קהילת ישיבת 'תורת חיים' עודנה כואבת את האירועים הבלתי ניתנים להכלה שהתרחשו ביום שלישי האחרון בערב, וגבו את חייו של יקירנו ואוהבנו שמואל (שמולי) סילברברג ז"ל. על אף האבל שבו אנו נתונים, יש הרבה מה לעשות ויש הרבה על מה להודות, ברוך השם", נפתח המכתב.

"אנו מודים ביותר לרשויות אכיפת החוק המקומיות על עבודתם הבלתי נלאית ועל העובדה שפעלו במהירות ועצרו ארבעה חשודים הפרשה". בהמשך המכתב פרטו את רשימת המפקדים ושוטרי המחוז שפעלו בעקבות האירוע.

לפי דיווחי משטרת דנוור, במסיבת עיתונאים שערכה, סילברברג נקלע באורח אקראי לאירוע אלימות מחוץ לישיבה. גם בישיבה משוכנעים, על סמך זאת, כי היריות שנורו לעבר התלמיד הצעיר לא נבעו מרקע אנטישמי.

"אם יתגלו הוכחות לכך שהמניעים היו אנטישמים", כתבה הנהלת הישיבה, "משטרת דנוור מסרה כי תשתף פעולה עם הפרקליטות כדי שזו תעדכן את כתב האישום ותוסיף את הסעיפים הרלוונטיים".

בהמשך המכתב ציינה הנהלת הישיבה: "יש הרבה סיפורים ושמועות סותרות לגבי מה שהתרחש בישיבה באותו לילה. ברשתות החברתיות מעצימים את חצאי האמתויות - וזה גורם כאב מיותר לכל המעורבים. בראש סדר העדיפויות של הישיבה הוא להגן על משפחת סילבר מפני כאבים נוספים, וכן להעניק סיוע מקצועי לתלמידים האחרים ולאנשי הצוות שזקוקים לכך".

כזכור, סילברברג, תלמיד ישיבה חרדי כבן 19 נהרג ביום שלישי סמוך למבנה הישיבה שבה למד, 'ישיבת תורת חיים', הממוקמת בעיר דנוור שבמדינת קולורדו בארה"ב.

לפי עדויות מהנוכחים בזירה, סילברברג עמד לצד מבנה בית המדרש בשדרות סטוארט, בסביבות השעה 23.30 בלילה (שעון קולורדו), כאשר לפתע פגע בו כדור שנורה לכיוונו והוא נפצע באופן חמור.

כוחות חירום שחשו לזירה פינו אותו לבית החולים אך מאוחר יותר באותו לילה נאלצו רופאים לקבוע את מותו הטראגי והמצער. בקהילה סיפרו שהבשורה המצערת השביתה בפתאומיות חגיגות שהתקיימו בה, עם הקמת מבנה חדש ומפואר שמאכלס את אברכי 'כולל קהילת דנוור' - מבנה שנחנך לפני ימים ספורים, לפני שבוע

ביום חמישי עצרה המשטרה ארבעה חשודים צעירים, בגילי 18 עד 21, ברצח. החשודים נמצאים במעצר, ובקרוב יוגשו נגדם כתבי אישום בגין רצח, פריצה, שוד בנסיבות מחמירות, איום ותקיפה וגניבת מכוניות.

  • תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר