"בלי טנקים בבני ברק"

חרף ההבטחות לחרדים: גיל הפטור ירד ל-21, רק לשנתיים

בשל התנגדות שר הביטחון, ההבטחה של ממשלת בנט לחרדים להוריד את גיל הפטור ל-21, תתקיים רק בשנתיים. לאחריהן יעלה גיל הפטור בהדרגה עד 23 • בנט: "מהלך היסטורי לעתיד ישראל" (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הממשלה אישרה היום (ראשון), את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, להורדת גיל הפטור משירות בצה"ל עבור צעירים בחברה החרדית לגיל 21.

להלן עקרונות המתווה:

- גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות.

- כעבור 24 חודשים יועלה גיל הפטור לגיל 22, וכעבור 12 חודשים נוספים יועלה גיל הפטור לגיל 23.

- במקביל, גם כאשר יועלה גיל הפטור לגילאי 22 ו-23, יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, באם יצטרף לשוק התעסוקה ע"י ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחונית / חירום / הצלה.

בנוסף, יוקם צוות שבו יהיו חברים נציגי ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, שיהיה אמון על בחינת הסדרי השירות בצה"ל ובשירות הלאומי והאזרחי, ולבניית מתווה חדש, רחב ועדכני התואם את צרכי הביטחון, המשק והחברה בישראל. הצוות יגיש את מסקנותיו עד לחודש נובמבר 2022.

מתווה הורדת גיל הפטור ייכנס לתוקף לאחר השלמת הליך החקיקה בכנסת. ועדת השרים לחקיקה הוסמכה לטיפול בנושא.

"משך עשרות שנים מדינת ישראל בחרה באופן עקבי "לחתוך לעצמנו את האוזן כדי להעניש לעצמנו את האף". כלומר - מרוב שכעסו על זה שהחרדים לא מתגייסים, גם אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר", אמר בנט.

"היום אנחנו שמים לזה סוף, ופותחים את שער העבודה והתעסוקה לצעירים חרדים. אנחנו מסירים את החסמים ומאפשרים את חופש הבחירה לרבבות צעירים חרדים, בלי כפייה ובלי טנקים בבני ברק. זו הדרך הארוכה והנכונה למען האינטרס הלאומי. שילוב החברה החרדית בשוק התעסוקה הוא יעד ראשון במעלה, של כולנו. אני מתרגש באופן אישי, מדובר במהלך היסטורי לעתיד ישראל".

במהלך תקופת הבחירות הבטיח ראש הממשלה בנט כי יוריד את גיל הפטור. בראיון לישי כהן ב'כיכר השבת', קרא בנט לגיל הפטור הנוכחי "הזייה", ואמר כי הוא יהיה הכתובת לאלו שמעוניינים כבר בגיל 21 לצאת לשוק העבודה.

"אחת הדרישות שלי היא הורדת גיל הפטור לגיל 21, מיד", אמר בנט. "זה כדי שאלפי, רבבות, צעירים חרדים שרוצים לרכוש מקצוע בגיל 21 לא יהיו מנועים מזה עד גיל 26, זה הזיה".

בנט בראיון ל'כיכר השבת'

בנט הוסיף אז: "מי שאומר שרוצה ששום דבר לא ישתנה אני לא הכתובת. צעירי החרדים שכן רוצים חינוך יותר איכותי לילדים שלהם כולל במקצועות שבעבר לא היו אז אני כן הכתובת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר