יוגבלו התקהלויות

קבינט הקורונה מתכנס: דן בפתיחת שנה"ל והחיסון השלישי

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו, כשבמרכז הדיון עומדת סוגיות מתווה פתיחת שנת הלימודים. בנוסף ידונו בקבינט בין השאר בנוגע לסליחות בכותל, מתווה הטיסות לאומן ובתי הכנסת בחגי תשרי (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: לע"מ)

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו (ראשון) לדיון על מתווה פתיחת הלימודים, הדיון נערך ברקע התמתנות בהתפשטות הנגיף. בדיון ישתתפו גם נציגי ארגוני המורים וההורים.

על פי המסתמן, יהיה רוב בקבינט בהחלטה על פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר. ככל הנראה, יושג רוב גם לשאר ההחלטות העומדות על סדר היום, כשבמרכזן שתי החלטות מרכזיות במתווה: הראשונה, לקיים חיסונים לתלמידי חטיבות הביניים במהלך שעות הלימודים ובמקרה בו פחות מ-70% מתלמידי הכיתה יהיו מחוסנים, השיעורים יעברו למתכונת 'זום'.

השנייה, תהיה בנוגע לבדיקות שבועיות הצפויות בבתי הספר היסודיים כשבמקרה בו יתגלה חולה ייעשו בדיקות מהירות לכל הכיתה באותו היום. כמו כן, ההורים יתבקשו לבצע בדיקה 24 שעות לפני פתיחת הלימודים על מנת למנוע בידודים כבר בימים הראשונים לתחילת השנה.

במהלך הדיון שנמשך יותר משעתיים, נציגי משרד הבריאות הראו נתונים מוכחים, לפיהם הסיכוי להידבק בנגיף 10 ימים לאחר קבלת החיסון השלישי נמוך פי 4.6 מזה של מי שקיבל רק שתי מנות חיסון.

הנציגים אף הסבירו, כי על פי הנתונים שבידיהם, עד כה לא היו דיווחים על תופעות לוואי חריגות למקבלי המנה השלישית של החיסון.

במקביל, בנתונים שהוצגו הובא המגזר החרדי כדוגמה, כאשר הגרף הוכיח כי מאז תחילת שנת הלימודים, קצב התחלואה אצל החרדים הוכפל, למרות שלפני פתיחת שנת הלימודים, החרדים, היו נמצאים ברף התחלואה הנמוך.

נושאים נוספים שיעלו לדיון בקבינט יהיו מתווה תפילת הסליחות בכותל, מתווה הטיסות לאומן, מתווה בתי הכנסת בחגי תשרי, החלת תו ירוק בשיעור ומבחני נהיגה וכן החלת תו ירוק על עובדים במגזר הציבורי והממשלתי - כולל עובדי הוראה. משרד הבריאות צפוי לבקש להגביל התקהלויות למתווה תו ירוק בלבד ועם הגבלה של 500 איש בשטח פתוח ו-400 איש בשטח סגור.

כמו כן, משרד הבריאות צפוי להציג נתונים על הסיכויים להידבקות בקורונה לאחר נטילת המנה השלישית של החיסון, סיכוי נמוך פי 4.6 פחות מאלו שנטלו רק שני מנות. וכן על אי דיווח על תופעות לוואי עד כה מהחיסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר