השפעת החיסון

אמ"ן: מתחדדים הסימנים לבלימת העלייה בתחלואה

באגף המודיעין של צה"ל מציינים כי נמשכת מגמת הבלימה בעלייה בתחלואה הודות להשפעת החיסון השלישי, אך מדגישים: "מדדי התחלואה עודם גבוהים מאוד" (חדשות, ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חיסון לקורונה (צילום: Flash90)

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אגף המודיעין של צה"ל מציינים בדו"ח שמתפרסם היום (שני) כי נמשכת מגמת הבלימה בעלייה בתחלואה הודות להשפעת החיסון השלישי, אך מדגישים: "מדדי התחלואה עודם גבוהים מאוד".

בפתח הדיון מציינים החוקרים: "מדדי התחלואה עודם גבוהים מאוד - מספר המאומתים עומד על יותר מ-7,000 בממוצע שבועי ומספר החולים במצב קשה עומד על כ-680".

"עם זאת", מדגישים: "בימים האחרונים מתחדדים הסימנים לבלימת העלייה בתחלואה, הודות להשפעת מנת החיסון השלישית. אלו כוללים ירידה במספר המאומתים החדשים בני 60 ומעלה, בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר החולים החדשים במצב קשה".

לדברי חוקרי אמ"ן: "מקדם ההדבקה עודנו עומד על 2.1 לערך ומשקף המשך התרחבות בתחלואה, אולם הירידה שחלה בו בימים האחרונים מעידה גם היא על האטת העלייה. יש להמשיך בפעולות הננקטות בעת האחרונה על ידי הרשויות והציבור - בעיקר התחסנות נרחבת של הזכאים לכך, עטיית מסכות בחללים סגורים - כולל מחוסנים ומחלימים, הקפדה על בידוד וכן בקרה הדוקה על החוזרים מחו"ל - כדי להמשיך בבלימת ההתפרצות ולהתגבר על גל התחלואה הרביעי".

באשר לחיסון השלישי כותבים חוקרי אמ"ן: "מצטברים הסימנים למועילות גבוהה של חיסון הדחף במניעת הידבקות ותחלואה קשה. החיסון השלישי מעלה משמעותית את רמת הנוגדנים נגד זן דלתא וזנים נוספים ובכך משפר מאוד את מוגנות המתחסנים מפני הנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר