הגיש תביעה

ח"כ איתמר בן גביר נגד פייסבוק: "לא מאמתים את החשבון שלי"

אחרי שסירבה לאמת את חשבונו - יו"ר עוצמה יהודית הודיע כי הגיש תביעה משפטית ויצא במתקפה כנגד הפלטפורמה הפופולארית. "נקדם את חוק "הרשתות החברתיות"" (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
ח"כ איתמר בן גביר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, יוצא בחריפות כנגד הרשת החברתית 'פייסבוק'. לטענתו החברה מסרבת לאפשר לו את אימות החשבון ובעקבותיה את הצגת 'וי כחול', זאת למרות שהוא ראוי לכך. לדבריו, בכך ממשיכה החברה בדריסת אנשי הימין בפלטפורמה הפופולארית.

ה'וי הכחול' כבר מזמן הפך לסמל סטטוס. זהו סימן שניתן במרבית הרשתות החברתיות והוא ניתן בקפידה רק לאנשי ציבור, ידוענים, מותגים וחברות גדולות.

בכדי לקבל את סימן ה'וי' הנחשק יש לעבור תהליך אימות קפדני שכולל בדיקת מספר החיפושים ברשת אחרי המבקש, ולצורך הבקשה אף יש לצרף תמונת תעודת זהות או דרכון. דף הפייסבוק של בן גביר מונה עשרות אלפי עוקבים ולייקים ולטענתו עומד בדרישות לכך. למרות זאת, כך טוען בן גביר, פייסבוק משהה את האישור כבר חודשים רבים.

בתגובה לכך הודיע בן גביר כי הגיש תביעה משפטית כנגד פייסבוק כשהוא מציין: "הגיע הזמן שחברת פייסבוק תפסיק לנהוג בדורסנות כלפי אנשי ימין ותנהג בשקיפות ושוויון".

בן גביר הוסיף לטעון לרדיפה סדרתית של הפלטפורמה כנגד אנשי ימין והפחתת חשיפה לפרסומיהם: "עלינו להציב תמרור עצור להתנהלות הדורסנית, למשטרת המחשבות של פייסבוק שמקדמת אג'נדות לפי ראות עיניה, רודפת אנשי ימין בחסימת חשבונותיהם ומורידה חשיפת פרסום פוסטים", אמר.

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ח"כ בן גביר מסר: "אין שם סיבה הגיונית לא לאשר את אימות חשבון הפייסבוק שלי, לאחר ששלחתי את כל הפרטים לצורך האימות. מול חברת פייסבוק עומדת תביעה משפטית שהגשתי ושום נקמנות לא תסית אותי מחתירה אל הצדק".

"נמשיך להיאבק לקידום חוק "הרשתות החברתיות", כך שהסמכות של החברות לצנזר ולסנן תכנים חייבת להיות כרוכה באחריות כוללת לתכנים המפורסמים ברשת, ולאפשרות לתבוע אותן בגין פגיעה במקרה של פרסום או צנזור של תוכן כלשהו בנסיבות שאינן מוצדקות", הוסיף.

'כיכר השבת' פנה על מנת לקבל את תגובתה של פייסבוק אך עד לרגע זה לא התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר