צפו בתיעוד

הספינה שחסמה את תעלת סואץ - חזרה לסין

שלשה חודשים אחרי ששוחררה מהחרמתה, וחמישה חודשים אחרי חילוצה, הספינה שחסמה את תעלת סואץ חזרה ליבשת הבית שלה - אסיה. אחרי חילוצה שילמו בעליה פיצויים למצרים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטוויטר של SCA)

קרוב לחצי שנה אחרי שהספינה 'Ever Given' עשתה את דרכה מסין לנמל רוטנדם שבהולנד וחסמה את תנועת האונייות בתעלת סואץ, חזרה הספינה לסין - והפעם בזכות תכנון נכון צלחה את התעלה מבלי אירועים חריגים.

גזכור, לפני כשלשה חודשים שחררה מצרים את הספינה לאחר שדרשה מבעליה פיצויים בשווי הון עתק. ככל הידוע מצרים שחררה את הספינה לאחר הסכם פשרה בין החברה למצרים, אך פרטי ההסכם לא נחשפו.

לפני קרוב לחצי שנה נתקעה הספינה וחסמה את אחד מנתיבי השיט החשובים והעמוסים בעולם. הספינה, שנקראת "MV Ever Given" ואורכה 400 מטר ורוחבה 59 מטרים, נחשבת לאחת הגדולות בעולם והתהפכותה ארעה ככל הנראה בשל רוחות עזות שהיכו בה.

בהודעה שפרסמה חברת Evergreen Marine שמחזיקה בספינה נמסר כי לא נגרם נזק למטען הספינה או לאנשי הצוות וכי ככל הנראה רוחות חזקות במיוחד במהירות של כ-50 קמ"ש הביאו לתאונה.

תיעוד לווייני הראה כי חרטום האונייה התנגש בקיר המזרחי של התעלה, וכי ירכתיה נתקעו בקירה המערבי. בתמונה שפרסם באינסטגרם משתמש שהיה כנראה על ספינה אחרת שנאלצה להמתין באזור נראית ה-Ever Given תקועה לרוחב התעלה.

הספינה נתקעה כשישה קילומטרים מצפון לפתח הדרומי של התעלה, בסמוך לעיר סואץ, אזור שהוא חד-נתיבי וההערכה היא שייקחו כמה ימים לפחות לחלץ את הספינה ככל הנראה באמצעות פירוק חלק מהמטען שעליה. שבינתיים נתיב הסחר בו עוברים מידי יום כ-50 כלי שיט חסום לתנועה דבר שגורם לנזקי ענק הן לחברות שמעבירות את הסחורה והן למצרים שתעלת סואץ היא אחת המקורות המרכזיים של המדינה למטבע חוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר