למשך 3 ימים

האכיפה להנחיות הקורונה בתח"צ תוחמר

מבצע משותף של המשרד לביטחון הפנים, משרד התחבורה ומשטרת ישראל לאכיפת תקנות הקורונה בתחבורה הציבורית יצא לדרך, אלפי דו"חות על אי עטיית מסיכה כנדרש (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

בהנחיית השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ושרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, הבוקר (שלישי) החל ברחבי הארץ מבצע משותף לאכיפת תקנות הקורונה בתחבורה הציבורית בישראל של מנהלת האכיפה במשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל ומשרד התחבורה, שהקצה לטובת המבצע כוח מפקח מיוחד.

המבצע, שימשך שלושה ימים, יתמקד בתחנות מרכזיות, ברכבות ובאוטובוסים, ובמהלכו נפרסו כבר היום מאות שוטרים, פקחים וכוח משרד התחבורה הייעודי. הכוחות יזהו ויחלקו דו"חות על הפרת חובת עטיית מסכה בתחבורה הציבורית. כל זאת לצד הסברה.

במקביל, נמשכת כל העת האכיפה המוגברת ברחבי הארץ, בדגש לחובת הבידוד ועטיית מסיכה במקומות סגורים והומי קהל. ביומיים האחרונים נמשכה הפעילות המשטרתית המוגברת לפיקוח ואכיפת התקנות ונרשמו ע״י השוטרים 5,345 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ, בהם: 4,976 דו״חות בגין אי עטית מסיכה, 152 דו״חות בגין הפרות חובת הבידוד וכן 164 דו"חות בגין הפרות של מפעילי מקום ציבורי או עסקי.

תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים מסר: "המבצע הוא תולדה של שיתוף פעולה ומאמץ משותף של המשרד לביטחון הפנים ומשרד התחבורה, תוך הירתמות מלאה ומרשימה של משטרת ישראל. התחבורה הציבורית היא מוקד מרכזי וחשוב לאכיפת תקנות הקורונה ונוכחות המשטרה, לצד הפקחים והדיילים של משרד התחבורה משדרת מסר חשוב לציבור באשר לסכנת ההידבקות ורמת האכיפה"

מנכ״לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק ציינה כי מבצע האכיפה הנרחב, המבוצע בתחבורה הציבורית, הוא צעד חשוב שנועד לאפשר את המשך פעילותם הסדירה של האוטובוסים והרכבות תוך שמירה על בריאות הנוסעים.
״על מנת להבטיח פעילות סדירה של התחבורה הציבורית, חובה עלינו להבטיח את שלומם של המשתמשים והנהגים כאחד. לכן אין מנוס מהקפדה ואכיפה ללא פשרות על חובת עטיית מסיכות בצורה נכונה ובטוחה. בכך, תורם משרד התחבורה את חלקו בשמירה על פעילות המשק ובמניעת סגר נוסף״, הוסיפה פרנק.

מנכ"לית משרד התחבורה הוסיפה, כי שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל מצטרף לגיוס של מאות דיילים ומערך שילוט והסברה, במטרה להגביר את יישום הנחיות משרד הבריאות בתחבורה הציבורית. "חשוב להדגיש כי בראש ובראשונה מדובר באחריות אישית, של כל אחת ואחד מהנוסעות והנוסעים בתחבורה הציבורית, לשמור על ההנחיות למען בריאותו ובריאות הסובבים אותו", ציינה פרנק.

ראש אגף המבצעים והשיטור, ניצב אבי ביטון אמר: ״אנו ממקדים מאמץ ופעילות פיקוח ואכיפה במקומות צפופים וסגורים ובריכוזי קהל. האכיפה שתתבצע במסגרת המבצע המשותף אינה המטרה אלא אמצעי חשוב להשגתה. אני קורא לכל אדם להקפיד על קיום התקנות וההגבלות השונות בתחבורה הציבורית ובכל מקום אחר, בכדי שיחד נוכל לצמצם את התפשטות התחלואה ולשמור על בריאות הציבור״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר