השקעה משתלמת

מדוע "טסלות" משומשות מוצעות למכירה?

מי שיפתח לוחות למכירת רכבים משומשים, יגלה שהם מלאים ברכבי טסלה שנסעו כמה אלפי ק"מ בלבד; מדוע לרכוש טסלה משומשת עולה יקר יותר מטסלה חדשה מהחברה? (רכב)

(צילום: shutterstock, Sheila Fitzgerald)

הן עדיין חדשות ונוצצות, ורק לפני חצי שנה הן הגיעו לארץ. הרבה ישראלים עדיין לא נגמלו מההרגל לומר "תראה, הנה טסלה", ולמרות הכל הן נמכרות בכמויות הולכות וגדלות בלוחות ה"יד 2". מדוע כל כך הרבה אנשים מוכרים את הטסלה שלהם?

ליאור וייסמן מסוכנות "פרפקט קאר" בפתח תקווה, שמתעסק ברכבי טסלה משומשים, מספר ל'כיכר השבת' כי "המחירים של טסלה עלו במצטבר בכ-10 אחוז. הטסלות שנמכרו ב-192 אלף ש"ח ימכרו היום ב-200 אלף. הסיפור המעניין הוא שהטסלות שנמכרות היום בחברה ב-200 אלף ש"ח לא תוכל לרכוש אותם במחיר הזה בארץ. אין היום בארץ טסלות חדשות שעומדות למכירה, ואם תרצה להזמין טסלה מהחברה תצטרך להמתין כ-5 חודשים עד שתזכה לראות אותה בארץ, ולכן, אנשים מעדיפים לרכוש טסלה יד שניה בכ-220-240 אלף ש"ח, למרות שהיא נסעה כמה אלפי ק"מ, ולקבל את הרכב היום. אני כסוחר רכב מוכן לרכוש היום כל טסלה שתמכור לי באותו המחיר שהיא עלתה, למרות שכבר השתמשו בה.

"יש גם אנשים שרכשו לפני כחצי שנה את הדגם הפשוט יותר של טסלה, והיום הם מוכרים את הרכב במחיר גבוה בהרבה מהמחיר שהם שילמו, וברווח הם משדרגים לדגם היוקרתי יותר".

אין אנשים שהתאכזבו מטסלה? היו שמועות על בעיות במזגנים של טסלה?

"טסלה מכרו בישראל כ-3,500 טסלות. מתוכם לכ-35 (כאחוז) הייתה בעיה קטנה בצינור המזגן שתוקנה תוך שעה, והיו כמה ימים שהחלק היה חסר והוא נשלח במשלוח אוויר. שאר היבואנים חגגו על זה. אני יכול לומר לך שלרכבים מיצרנים מאד מכובדים היו בעיות רציניות שפוגעות בבטיחות כמו תקלות במנועים ובגירים, ואף אחד לא עשה על זה כזה רעש. פה מדובר בצינורית קטנה שהחליפו בכמה דקות.

"בכתבות בארץ פרסמו שכאילו אין מזגנים לטסלות, מכרתי לא מעט רכבי טסלה, ואף אחד מהם לא היה בלי מזגן. תבין שיש פה המון אינטרסים ליצרנים להציג את טסלה כרכב לא אמין, מכיוון שיש הרבה יבואנים שחוששים מכוחה של טסלה, ואני מוכר רכבים מכל הסוגים...".

מוכר טסלה נוסף, טען שרכישת טסלה היא עסק מורכב: "לרכוש טסלה זה לא כמו רכב רגיל שאתה הולך לסוכנות ורוכש רכב, זה יותר דומה לרכישת רכב מאלי אקספרס, רק מהאתר של טסלה. אתה ממלא פרטים, מספר אשראי, ומבצע את הרכישה בעצמך ולא כל שיחה עם נציג מכירות. אתה לא יכול לבצע נסיעת מבחן, ויש הרבה אנשים שצורת הרכישה הזאת מאד מלחיצה אותם.

"בתור אדם שמחזיק בטסלה חצי שנה, אני יכול ללמד אותך המון על הרכב. כשאתה רוכש רכב בארץ אתה משלם לסוכנות פה בארץ כ-25-30%, וכשאתה רוכש רכב מטסלה אתה חוסך את זה, אך יש אנשים שסגנון הרכישה הזה מלחיץ אותם. אני מוכר להם את הרכב בצורה רגילה, והמחיר שאנחנו גובים מזערי לעומת המחיר שגובים סוכנויות המכירות במקומות אחרים בארץ. אתה מגיע לנסיעת מבחן, מקבל שירות והדרכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר