הישיבה בכסלון

השריפה בהרי ירושלים: "היינו אבודים והם הצילו את הבחורים"

במהלך התפשטות השריפה בהרי ירושלים, בחורי הישיבה החרדית ביישוב כסלון, פונו אל הלא נודע, יחד עם תפילין וספרי תורה, לפתע הגיע טלפון לרה"י, שבישר על הישועה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. השריפה בהרי ירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ביום ראשון בשבוע שעבר פרצה השריפה הגדולה בהרי ירושלים, שכילתה עשרות דונמים, כאשר האש החלה להתפשט, פונו עשרות תושבים שהיו בקו האש וכן בית החולים איתנים, מקום נוסף שפונה, היא הישיבה הנמצאת במושב כסלון.

אך בעוד כל המקומות שפונו זכו למטריית היישוב בה הם נמצאים, הישיבה החרדית בכסלון - שהיא גוף עצמאי ולא קשורה למועצה, לא קיבלה כל הגנה או סיוע.

אחד מתלמידי הישיבה מגולל את מה שקרה ל'כיכר השבת': "הישיבה נמצאת במושב כסלון שבמרומי הרי יהודה, מושב שהיה בתוך שטח השריפה. בשעה 16 בצהרים, עם תחילת "סדר שני", עבר רמקול הקורא מיד להתפנות מהישיבה".

"בגלל שאנחנו גוף עצמאי, שאינו תלוי במועצה או כדו', נאלצנו להסתדר לבד ולפנות את כל 40 הבחורים בקבוצות קטנות, בעזרת הרכבים של צוות הישיבה ומשפחות מהמושב, כאשר הבחורים לא לוקחים איתם כלום, מלבד התפילין ואת 3 ספרי התורה".

"תחילה", מוסיף הבחור לספר: "פינינו את כולם לקבר דן בן יעקב הסמוך לצומת אשתאול, כדי להניח את ספרי התורה ולהתרכז במקום אחד, תוך כדי שראש הישיבה הרב סלומון, מנסה לאתר בקושי רב - מקום מסודר שיוכל לקבל את כולנו לשהות הכרחית ולהמשך קיום הזמן. מיותר לציין שלא הוצע לנו להצטרף עם בני המושב ואולי טוב שכך...".

כאן מקבל הסיפור תפנית מיוחדת, בעוד ראש הישיבה עסוק בלגייס מקום, הבחור מספר: "ללא שום סיבה הראש ישיבה קיבל טלפון, על מקום שרוצה לקלוט את בני הישיבה. ה"צדיקים" המיוחדים, הם משפחת פוגלמן מרמת בית שמש שלהם מתחם נופש גדול ומיוחד מאוד, הידוע בשם "אחוזה ברמה" והם הודיעו לראש הישיבה, כי הם מבקשים להעמיד לרשות הישיבה את כל מתחם הנופש על מתקניו, כמקום לשהות בו עד יעבור זעם".

אילוסטרציה. השריפה בהרי ירושלים

ראש הישיבה הרב אהרון סלמון מספר ל'כיכר השבת', בהתרגשות: "לאחר הטלפון המרגש שהגיע משום מקום, בישרתי את זה לבחורים שהיו סמוך לקבר דן והעתירו בתפילה, כי קיבלנו מקום, הבשורה שמחה מאוד את בני הישיבה שבחלקם נמלטו אף ללא בגדים ראויים".

"בעלי מתחם הנופש בנדיבות ליבם הרבה", מספר ראש הישיבה ל'כיכר השבת': "אף באו עם רכביהם להסיע את הבחורים, יחד עם רבני הישיבה, ומיד הוסענו למתחם הנופש. כשהגענו למתחם, מצאנו להפתעתנו שהם הכינו לכל הבחורים, ארוחת קבלת פנים יוצאת מן הכלל, ומיד נעמדו לתפילת מנחה והודיה, שלאחריה ישבנו לוועד התבוננות ושרנו משירי הימים הנוראים. עם רדת החשיכה הגיעו למקום בעלי המתחם כשבידיהם כל טוב ושפע רב להמשך שהותנו במקום, אין לנו מילים להסביר את הנס שקרה לנו ומודים מכל הלב לבעל המתחם", מסיים ראש הישיבה בהתרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר