"למשימות משעממות"

'טסלה' תפתח רובוט דמוי אדם על בסיס טכנולוגיות החברה

אילון מאסק הודיע במסגרת יום "בינה מלאכותית", כי חברת המכוניות החשמליות שבראשותו - 'טסלה', תציג כבר בשנה הבאה, רובוט דמוי אדם על בסיס פיתוחי החברה (טכנולוגיה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הרובוט העתידי של טסלה (צילום מסך מתוך אתר החברה)

מנכ"ל חברת המכוניות 'טסלה', אילון מאסק הודיע בתחילת השבוע, כי החברה תבנה רובוט דמוי אדם, הרובוט יעזור לאנשים בביצוע משימות, "לא בטוחות או משעממות".

על פיתוח הרובוט, הודיע במסגרת יום ''בינה מלאכותית'' ("AI DAY") של חברת טסלה, במסגרתו נמסרה סדרת שיחות והרצאות בנושא שנועדו לגיוס כישרונות לחברה.

בהרצאתו אמר מאסק "ניתן לומר כי טסלה היא ללא ספק חברת הרובוטיקה הגדולה בעולם, המכוניות שלנו הם כמו רובוטים תבוניים למחצה על גלגלים, די הגיוני לשים את הטכנולוגיה הזו על צורה אנושית". אמר. "אנחנו גם די טובים בחיישנים, בסוללות ומפעילים".

מאסק תיאר את הרובוט שבבנייה ואמר כי כבר "מתי שהוא בשנה הבאה" יוצג אב-טיפוס ראשון שלו, גבוהו יהיה 1.72 מטר, הוא ישקול כ-57 קילוגרם יוכל לשאת כ-20 ק"ג ולהרים כמעט 70 ק"ג, בנוסף, הרובוט יהיה מהיר ויוכל לרוץ במהירות של כשתי מטר לשנייה. שמו של הרובוט יהיה "אופטימוס" ("Optimus"), שם דומה לשם רובוט בתרבות הפופולארית.

יצוין, כי מאסק הוא אחד האנשים העשירים בעולם, על פי מגזין 'פורבס' הונו מוערך בכ-190 מיליארד דולר, את הונו עשה מפיתוח מיזמים טכנולוגיים והוא ידוע במעורבותו וחזונותיו הגדולים בתחום.

בין החברות שהיה מעורב בהקמתן נמנות חברת התשלומים 'פייפאל', המיזם הפרטי לטיסות לחלל 'ספייס אקס' ועוד מיזמים נוספים. מאסק ממשיך לייצר מיזמים חדשים ללא הרף כשהוא קונה לעצמו מעריצים רבים ברחבי העולם.

מאסק שמתעסק רבות בבינה מלאכותית מודעת, אמר כי הרובוט יתוכנת בצורה כזו שיהיה מעט חלש יותר מהאדם הממוצע על מנת שבמקרה הצורך יוכל האדם להשתלט עליו בקלות, הרובוט לדברי מאסק עשוי על מנת "להיות מסוגל ללכת לחנות ולהביא מצרכים, כאלה דברים".

הרובוט אם יצליח, יוכל לשנות לטווח הארוך את כלכלת העולם, רובוטים כאלו ודומיו ימלאו משימות פיזיות ו'טיפשות' של בני האדם ובכך יביאו את הקץ על משרות עבודה רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר