הריאיון והסערה

הפקרת החרדים; דברי ד"ר אלרועי פרייס ל"כיכר" והסערה

לאחר דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור שחשפה כי מתווה לחינוך החרדי לא אושר בשל בעיות תקציב, מה שהוביל לגל תחלואה במגזר, הח"כים החרדים תוקפים וקוראים לחקירה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי הסיעות החרדיות וחברי הכנסת החרדים במתקפה חריפה נגד הממשלה שהפקירה את החינוך החרדי, מה שהוביל לגל תחלואה במגזר, כפי שהתבטאה ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בריאיון בלעדי ל'כיכר השבת'.

כזכור, בריאיון ל'כיכר השבת' שישודר במלאו מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע', התבטאה ד"ר אלרועי פרייס על פתיחת שנת הלימודים ללא מתווה במגזר החרדי ואמרה: "זה באמת ידוע שא' אלול פותחים. אנחנו התחלנו עם משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד האוצר והשלטון המקומי - לבנות מתווה במרץ, מחודש מרץ אנחנו יושבים על מתווה והמתווה היה מאוד סגור, למעט האישור התקציבי, והאישור התקציבי לקח לו המון זמן. אני חייב להגיד שהאישור התקציבי לקח זמן".

דבריה של ד"ר אלרועי פרייס (הריאיון המלא, מחר)

לדבריה: "המתווה היה מתוכנן ומאורגן כבר לפני הרבה מאוד זמן ונדרש באמת את האישור התקציבי וייתכן שמשרד החינוך לא העביר אותו עד שאין אישור תקציבי לעשות את זה. אני באמת חושבת שזה באמת היה צריך להגיע הרבה יותר מוקדם, וזה היה צריך להגיע לפני שנפתח במגזר החרדי".

את רואה חיבור בין פתיחת שנת הלימודים ללא מתווה לעובדה שכל הערים החרדיות אדומות?

"בוודאי, בוודאי, אנחנו רואים את העלייה במגזר החרדי באופן משמעותי. רואים את העלייה במגזר החרדי".

ויש קשר לפתיחת שנת הלימודים?

"בוודאי, בוודאי. העלייה מתחילה ממש בא' אלול".

בתגובה לדברים אמר יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי: "דבריה של ד"ר אלרועי פרייס הוכחה נוספת כי ממשלת בנט-ליברמן מתאמצת לפגוע כמה שיותר במגזר החרדי, ההחלטה שלא לאשר את המתווה פירושה הפקרה מוחלטת של ילדי החינוך החרדי שנפלו קורבן לגחמות של רה"מ ושר האוצר".

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, הגיב: "לפי דבריה של דר' אלרועי פרייס מדובר בהפקרות כלפי תלמידי החינוך החרדי.

,מתברר שהיה מתווה מסודר שהיה צריך לעשות אותו מול התלמידים החרדיים ולא אישרו לכך תקציב, כתוצאה מזה הפקירו את הילדים החרדיים ולכן יש עליה במספר המאומתים".

יו"ר 'אגודת ישראל', ח"כ יעקב ליצמן, תקף בחריפות: "אני מזועזע נוכח דבריה הקשים של הד״ר שרון אלרועי פרייס בדבר הזנחת ילדי הציבור החרדי תוך דחיית המתווה שגובש במשרד הבריאות לקראת א׳ אלול. זוהי התנהלות פושעת של ממשלת בנט-לפיד-ליברמן-סער שפשוט הפקירו מאות אלפי ילדים ללא מענה הולם ונדרש בעת השתוללות מגיפה ותחלואה גוברת. אני דורש לחקור את המחדל הזה לעומקו, שגובל בפיקוח נפש".

ח"כ אורי מקלב הגיב על דברי ד"ר פרייס: "לצערנו יש אוכלוסיות שהם פחות חשובות, מתנכרים ומתעלמים מהם, מכירים בהם רק כאשר אפשר להסיט נגדם ולגלגל עליהם את האשמות. אנו רואים שוב כי אין שום אחריות ותפקוד לממשלה הזו, הם לא יודעים להתנהל, הכל זה חלטורות וניהול כושל של אנשים חסרי ניסיון".

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר: "אמרנו שוב ושוב, ההזנחה וההפקרות נגד ילדי החינוך החרדי מקורם בפשע, אך לא רק, מטרתם המרכזית הייתה ועודנה להפיל הכל על המגזר החרדי, הם בנו על זה קריירה".

לדברי ח"כ משה ארבל: "דבריה של ד"ר אלרועי פרייס לעיתונאי ישי כהן מסבירים היטב מדוע דווקא שר האוצר הוא הממונה בחוק להיות חבר בקבינט הקורונה.

"היעדרותו המופגנת השפיעה באופן ישיר על היעדר אישור תקציבי לתכנית פתיחת שנת הלימודים והגברת התחלואה. שר האוצר אחריות היא גם אשמה!".

מנכ"ל ש"ס, ח"כ חיים ביטון, אמר: "הממשלה הזו הפקירה את התלמידים החרדים ביודעין, כבר לפני חודש פניתי לבכירים במערכת החינוך בשאלה מה המתווה של פתיחת שנת הלימודים הנוכחית. התשובה שלהם הייתה שאין עדין שום מתווה, מבחינתם לא קיים חודש אלול אלא רק אחד בספטמבר".

חבר הכנסת מ'הציונות הדתית', אופיר סופר אמר בתגובה: "אני נדהם שהממשלה החליטה לפתוח את החינוך החרדי ללא מתווה מסודר בגלל שיקולי תקציב ובצורה של ניסוי וטעייה. זו בדיוק התוכנית של משרד החינוך בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי וזו הפקרות של ממש גם על פי מנהלי בתי הספר שנמצאים בחוסר ודאות".

"הנתונים מראים שהחיסון השלישי נותן הגנה של 95% וכיום יש למעלה ממיליון וחצי מתחסנים בקצב של כמאה אלף ליום- האם זו לא סיבה מספיק טובה לדחות את פתיחת שנת הלימודים ולצמצם ככל הניתן את מקדם ההדבקה?", הוסיף סופר.

ח"כ אוריאל בוסו הוסיף: "חשוב שהאזרחים יידעו שבסדרי העדיפויות של הממשלה כסף לפני בריאות. סיפורה של הממשלה נהיה מפחיד - יותר ממה שחשבנו".

חה"כ יואב בן צור הגיב: "ממשלת ההכלה בראשות בנט, מכילה טילים וירי מקלעים על העיר שדרות. מכילה ירי מטווח אפס על חיילי צה"ל. מכילה 50 מיליארד לאחים המוסלמים. אבל להכיל תקציב למתווה בחורי ישיבות בכדי למנוע תחלואה, אין, בושה וחרפה".

ח"כ משה אבוטבול תקף: "מדהים לשמוע מד״ר פרייס שמחדלי הממשלה כלפי בני הישיבות והציבור החרדי הינו מבעיות באישור התקציב.

"מעניין איך לתת 50 מיליארד שקל למנסור עבאס אין בעיות? האמת לא פלא שזה מה שקורה כשבנט לפיד וסער מינו בממשלתם לצר האוצר את איווט ליברמן שונא החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר