"שכחו אותנו"

חקירת אסון מירון; האב השכול בריאיון כואב

האסון האישי; הרגעים הקשים באבו כביר; הטיפול הנפשי; המדינה ששכחה את המשפחות ועבודה ועדת החקירה • הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה ז"ל, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

ארבעה חודשים לאחר אסון מירון הנורא, הרב ישעיהו פוגל, שאיבד את בנו ידידיה ז"ל, התארח לריאיון באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לימים הקשים שעוברים עליו לצד הטענה כי המדינה שכחה לטפל במצב הנפשי שלהם. הרב פוגל התייחס גם לעבודת ועדת החקירה הממלכתית שפתחה השבוע את שלב העדויות. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

לדבריו: "כמו שציינת ארבעה חודשים, זה מאה עשרים יום, זה התחיל בשבעה בחיבוק ענק מעם ישראל אבל עם ישראל הולך לדרכו, במידה רבה נשארנו לבד, המשפחות תומכות אחת בשנייה, ואנשים באים ועוזרים".

הרב ישעיהו פוגל בריאיון לישי כהן

אתם משפחות מהאסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה, אתם מתמודדים עם מצב נפשי קשה מאוד, אין שום גוף שמנסה לתת לכם את הטיפול הנפשי הראוי?

"יש את התמיכות הרגילות, התקשרו אליי מהביטוח הלאומי ואמרו שבדקו את התיקים של 43 המשפחות ואני לא זכאי לשום דבר, מאוד שמחתי, הם שאלו אם יש משהו שהם יכולים לעזור, אמרתי שאת החיוב הבא של ידידיה שבדיוק קיבלתי באותו יום - לבטל והם ביטלו את זה, אבל עובדים לפי הספר.

"אני מקווה שבזכות משפחות מירון יהיה ספר על זה - לא כתוב מה עושים במקרה של אסון. מדינת ישראל יודעת לבוא ולמשל להחזיר אנשים למעגל העבודה, זה בריא לחברה שאם מישהו פוטר אז יש לו נשימה והקניה של כלים איך לחזור לשוק העבודה, איך חוזרים מבחינה נפשית אל מציאות החיים, הושטת יד מצד מוסדות המדינה - אין כזה דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר