'המבדיל' | כל מוצ"ש

מבחור ישיבה מב"ב לסופר מצליח בעולם • צפו

טוביה טננבוים, גדל בבני ברק למשפחת חסידי ראדזין, ולאב שהתקרב אל החזון איש, כבר בבחרותו יצא לעולם הגדול ונהפך לאחד הסופרים המצליחים בעולם • ריאיון מרתק (חרדי)

טננבוים עם שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית "המבדיל" אצל זלמן שטוב, הסופר טוביה טננבוים, כדי לספר על מסעות הריגול שלו מסביב לעולם, במטרה להביא לפרונט את הסיפור האנטישמי המבעבע בזמננו.

טננבוים, שגדל בבני ברק למשפחת חסידי ראדזין, ולאב שהתקרב אל החזון איש, מציג חיים מעניינים של כזית לפי כל החומרות בליל הסדר, תוך כדי ניגונים נוגעים ללב.

אחרי שעבר בישיבות שונות הלך לצבא ולאחר מכן טס לארה"ב כדי ללמוד באוניברסיטה. בניו יורק פתח תיאטרון המציג תכנים יהודיים, והמשך הסתובב עם הסיפורים השונים ושחקנים אחרים ברחבי אירופה.

אחת ההצגות נגעה בסכסוך בישראל, וקיבלה ביקורת משובחת בעיתון גרמני מפורסם. משם טננבוים מקבל הצעות לכתוב במקומות שונים. עד שכתבה אחת שכתב העלתה רעיון לספר שלם, וכך טננבוים מסתובב בגרמניה מדבר עם אנשים על היהודים, כשהוא מציג את עצמו בכל פעם בשם אחר.

הספר הפך לרב מכר ובעיתון הציעו שיטוס לישראל, וגם שם ישוחח עם האנשים ויכתוב ספר נוסף.

טננבאום "מתערבב" עם החברה החזקים בציבור הפלסטיני, וכך מקורב גם על ידי הפעילים האירופאים שבשטחים. אלו מספרים לו על מטרות אחרות לגמרי משלום, ושונות לגמרי מעזרה לפלסטינים, אלא מטרות אנטישמיות של רדיפת יהודים והשמצתם.

הספר הזה שייכתב על ידי טננבאום הוא על החרדים בישראל, לצורך כך הוא שוהה בארץ לחצי השנה הקרובה. בפגישותיו עם אנשי מאה שערים מגלה טננבוים אנשים שונים לגמרי ממה שהם מוצגים עד היום בתקשורת, ואם אפשר לומר, זוהי בדיוק עבודתו של טננבוים, לגלות את מאחורי הקלעים, את מה שהתקשורת מסתירה ומראה כאילו הכל בסדר ויפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר