היסטוריה ואקטואליה

הטאליבן צאצאי השבטים? "הם שונאים את היהודים"

שמואל בן שלום, מומחה לאסלאם ודתות, מספר על ה'פשטונים' - שהם השבט הכי וותיק באפגניסטן, על המסורת שהם יהודים - ושנאתם העזה ליהודים, כדרך המומרים (בעולם)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
לוחם טאליבן (צילום: שאטרסטוק)

פרק ד': בשל השמועות בעניין כה חשוב ויסודי זה של עשרת השבטים האבודים שהתגלגלו בלוחמי הטאליבן, אנו משוחחים עם שמואל בן שלום, מומחה לאסלאם ודתות, שמרצה על עניינים אלו וגם כתב ספר מחקרי על הזרמים האסלאמיים השוכנים סביבנו. נקודה מעניינת ששמואל בן שלום בן המגזר החרדי, ומשכך ספרו ברמה תורנית גבוהה שמרתקת את הקורא החרדי.

"ה'פשטונים' הם השבט המרכזי והכי וותיק באפגניסטן", אומר בן שלום. "יש להם מסורת שהם יהודים, מסורת שלא רק הם מאמינים בה, אלא גם השבטים האחרים מאמינים בה, ולכן כלל הציבור באפגניסטן לועג ל'פשטונים' כ'יהודים'.

ספרו של בן שלום "האסאלם היום" מוגש לקריאה חינם לגולשי 'כיכר השבת' (באדיבות המחבר)

"אם חשבתם שבגלל המסורת הזו ה'פשטונים' אוהבים את מדינת ישראל והיהודים, להיפך. ה'פשטונים' שונאים את היהודים, כי הם סבורים שהם התאסלמו והגיעו לדת האמת האסלאם רח"ל עפ"ל, וכדרך המומרים משכבר הימים הם שונאים את היהודים יותר מגויים רגילים".

איך אתה מסביר את זה שחוקרים כמו הרב אליהו בירנבוים נוסעו לבקר את ה'פשטונים', ויש מזקני השבט שקבלו את פניו באהדה ופתחו לו ספרים?

"אכן במאמרו של הרב בירנבוים ששם לו למטרה להחזיר את נדחי שבטי ישראל בכל ארצות הגולה לארץ ישראל, נכתב בצער שה'פשטונים' אינם מעוניינים לעלות לארץ ישראל ולהיות בקשר עם העם היהודי".

ממש כפי שפסק התנא רבי עקיבא שעשרת השבטים לא יחזרו לעולם...

"ה'פשטונים' מאמינים שבאחרית הימים הם יצאו למלחמה נגד היהודים ויהרגו את כל אלו שלא יתאסלמו".

שמואל בן שלום מומחה לאסלאם ודתות (צילום: נועם פיינר)

"אם נניח שהם אכן יהודים", טוען בן שלום, "אין סיבה לחשוב שהם מעשרת השבטים, אלא אולי שרידי קהילות יהודיות שהגיעו לאפגניסטן לפני 1000 שנים. כל זה בהנחה שיש בינן קשר ליהודים, ולכאורה אין קשר ביננו לבינם".

"הראיה", טוען בן שלום, "שה'פשטונים' הם לא מעשרת השבטים היא מהמנהגים היהודים שהם מקיימים, כגון לשבור צלחת באירוסין – הלכה שנקבעה כזכר לחורבן, ועשרת השבטים גלו עוד בזמן בית ראשון, כך שאין ה'פשטונים' אמורים לדעת מהלכות אלו".

בן שלום סבור שה'פשטונים' לא יהודים כלל. את שמותיהם היהודים הוא מסביר בכך שהם שמות ערבים, כמו כל הערבים צאצאים של ישמעאל שמקדשים חלק מאישי התנ"ך.

"ידיד שלי בשם נועם בכנר, חוקר מרכז אסיה, טוען כי הגנים של ה'פשטונים' לוחמי הטאליבן אינם הגנים של העם היהודי", אומר בן שלום. "חוקרים שבדקו את הדבר גילו שיש להם גנים שנפוצים במרכז אסיה".

נקודה מרתקת טוען בן שלום שיש ל'פשטונים' גן "הכהני" הנפוץ אצל הכהנים בימינו, ויש הטוענים שמוצאו באהרן הכהן. דע עקא שהגרסה שהגן הכהני שנמצא אצלם הוא גרסה רחוקה, הנפוצה גם אצל גויים במזרח התיכון, ולא הגן שנמצא כיום אצל הכהנים היהודים.

השערתו של בכנר היא שאין קשר בין ה'פשטונים' לוחמי הטאליבן ליהודים. ה'פשטונים' טוענים כך כדי שתהיה להם שייכות לקוראן ולתנ"ך שקדם לו. שכן הפשטונים הם אפגנים ונחותים במידה מסוימת מהערבים, כיון שאין להם קשר ישיר לקוראן. בן שלום מסייג ומוסיף כי יתכן שאולי חלק קטן מהם הם צאצאים של סוחרים יהודים שנשאו שם נשים במהלך הדורות.

המייל של שמואל בן שלום להרצאות a0527115377@gmail.com

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר