'המבדיל' | כל מוצ"ש

מילד בני ברקי למנכ"ל להבה • ריאיון מרתק

מנכ"ל 'להבה' בנצי גופשטיין, מספר איך הגיע מילד בני ברקי לארגון של הרב כהנא שאף חיתן אותו ואת רעייתו, מדוע הקים את ארגון להבה, ומדוע פייסבוק חוסמים מי שמחפש אותו (TV)

גופשטיין וזלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית "המבדיל" אצל זלמן שטוב מנכ"ל ארגון להבה כדי לספר על הדרך שעשה מנער שגדל במרכז, אל הארגון הידוע.

בשנת 1994, הושיבו את גופשטיין יחד עם ברוך מרזל ועוד כמה יהודים, במעצר מנהלי בכלא טלמון. שלמה קרליבך הגיע לשיר ולדבר תוך שהוא מעודד אותם. גופשטיין מספר כי הרב כהנא היה נוהג לשמוע את קרליבך בנסיעות ארוכות, כיוון שאמר עליו, "רואים שהוא אוהב ישראל אמיתי".

גופשטיין גדל בבני ברק, אחרי החתונה הוא עובר לשנה ליישוב תפוח, ומשם לקריית ארבע. בגיל 15 הוא מתוודע לרעיונותיו של כהנא, בהמשך הם פותחים יחד את הישיבה 'הרעיון היהודי'. כהנא מחתן את הזוג גופשטיין, ונרצח שלשה חודשים מאוחר יותר.

כהנא מברך את גופשטיין בחתונה באושר, ובחוסר שלווה, מה שמלווה אותו עד היום בכל פעילות שהוא מקיים.

אחרי המעצרים השונים, גופשטיין מקים יחד עם הרבנית ברנס את עמותת 'חמלה', שנועדה לטפל בנירות יהודיות שהיו בקשרים עם ערבים, וכעת מנסות למצוא את הדרך, אך הן בסיכון גבוה מצד בעליהן לשעבר.

בהמשך מוקם ארגון 'להבה', המעוניין לסדר את הפרצות לפני שזקוקים לבית חולים.

הסיפור הוא מורכב כשיש ילדים, כיוון שהאב רוצה את הילדים אצלו גם בשבתות ובחגים. לשם כך העמותה משתמשת בעורכי דין.

ישנו גם הבדל מהותי בין נערה שפונה לעזרה, לעומת נערות אשר משפחתן מבקשת עזרה. אלו המבקשות עזרה רוצות את החופש, לעומת האחרות שם לפעמים נצרכת עבודת שטח, בין השאר קריאה של תכנים שהבנות מעלות ברשתות החברתיות.

לאחרונה הארגון אף מטפל ביהודי מבוגר הנשוי למוסלמית, ונמצא במצב רפואי לא פשוט. הוא מתקדר לארגון ומבקש שיקברו אותו בבית קברות יהודי. התהליך איננו פשוט, כיוון שהאיש התאסלם ונשוי למוסלמית. קודם עליו להתגרש ורק אז להמשיך בתהליך.

בין לבין ארגונים שונים מנהלים מלחמות בבתי המשפט כדי להוציא את ארגון להבה מהחוק. אם אתם רוצים להיחסם ברשת החברתית פייסבוק, מספיק שתכתבו בנצי גופשטיין, והנה - נחסמתם. כך גם תמונה שהעלתם יחד עמו תוביל אתכם לחסימה.

גופשטיין מחזיק בשיא השופטים שפסלו את ריצתו לכנסת, אך הוא בשלו, "כשאתה מאמין במשהו עד הסוף - לך תעשה אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר