הפסגה בוושינגטון

בנט לביידן: "במזרח התיכון לא מספיק לעשות טוב"

נשיא ארה"ב וראש הממשלה נועדו לפגישה ראשונה בבית הלבן, במה שהפך להיות אירוע שולי עבור ביידן, ברקע הפיגוע בקאבול בו נהרגו חיילים אמריקניים, שהוביל לדחייתה מאתמול (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנט בעלייתו למטוס לארה"ב (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

פסגת בנט-ביידן: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה נפתלי בנט נועדים היום (שישי) בבית הלבן בוושינגטון, בפגישה ראשונה בין השניים בתפקידיהם החדשים יחסית כמנהיגי האומות. פגישת הפסגה הייתה צריכה להתקיים אתמול, אך כשלוש שעות טרם הפגישה פיצוץ אדיר שאירע בקאבול, בירת אפגניסטן, שהוביל למותם של עשרות חיילים אמריקניים - הוביל לדחייתה.

בנט, ראש הממשלה הדתי הראשון אי פעם, החליט להישאר יממה נוספת בבירת ארצות הברית, כדי להיפגש כבר היום, על אף שהאירוע שעכשיו השתלט על מחשבות ממשל ביידן אינו איראן או הברית הביטחונית בין ירושלים לוושינגטון. השניים יישבו לשיחה בארבע עיניים למשך כ-25 דקות, ואז יישבו עם הצוותים המורחבים.

כחצי שעה טרם הפגישה עם הנשיא ביידן, השתתף ראש הממשלה בנט באמצעות זום באזכרה לזכר אביו, ג'ים בנט ז"ל, שנפטר לפני שש שנים.

הפגישה נדחתה בכ-25 דקות בשל דיון שקיים הנשיא ביידן עם צוותי הביטחון.

רה"מ בנט פתח את דבריו לנשיא ביידן בהבעת תנחומים על הפיגוע בקאבול: "אותם אמריקנים איבדו את חייהם במשימה להצלת חיי אחרים. זו ההגדרה של אומץ ושל הקרבה". בנט ידבר גם על הממשלה החדשה בראשותו: "אני מביא איתי רוח חדשה מירושלים. רוח של רצון טוב, של שיתוף פעולה, אחדות וחיבור בין אנשים שחושבים שונה אך עובדים יחד למען מטרה משותפת".

בנט אמר לביידן: "במזרח התיכון זה לא מספיק לעשות טוב. אם אנחנו רוצים לעשות טוב אנחנו צריכים להיות חזקים. ישראל אינה מבקשת, ולעולם לא תבקש, מחיילים אמריקנים להגן עליה".

עם ראש הממשלה בנט נמצאים בשליחות מזכיר הממשלה שלום שלמה, ראש הסגל טל גן צבי, המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל, דובר ראש הממשלה מתן סידי, היועצת המדינית שמרית מאיר וראש המל"ל, הד"ר איל חולתא.

ראש הממשלה וצוותו, אתמול (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

כבר טרם יציאתו לוושינגטון אמר בנט כי כוונתו להציג בפני ביידן וממשלו אסטרטגיה חדשה למלחמה בגרעין האיראני, כשברקע כוונת הממשל האמריקני להוביל לחתימת הסכם עם המשטר בטהרן. בישראל מבינים כי יהיה קשה להניא את ביידן, בלינקן ואוסטין מצעד כזה - אבל לשמור על כוח יחסי עבור ישראל במזרח התיכון.

בתחילת סיורו בוושינגטון, נועד ראש הממשלה בנט עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ומזכיר ההגנה לויד אוסטין. בפגישתו עם בלינקן, התפקיד המקביל לשר החוץ של ישראל, אמר בנט: "אני מביא מישראל רוח חדשה, של אנשים שלפעמים חושבים אחרת ומחזיקים בדעות שונות, אבל עובדים ביחד בשיתוף פעולה וברצון טוב. רוח של אחדות. אנחנו עובדים קשה למצוא דברים משותפים שאנחנו כן מסכימים עליהם, ונשענים עליהם. נראה שזה עובד. זו אותה רוח שאני רוצה להביא ליחסים שלנו, של שיתוף פעולה, של רצון טוב, של חברות".

בנט ובלינקן. "מביא מישראל רוח חדשה" (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בפגישתו עם אוסטין דן ראש הממשלה בשורת נושאים אזוריים, מדיניים וביטחוניים, ובראשם הדרכים לבלום את תוקפנותה האזורית של איראן ואת ההתקדמות בתוכנית הגרעין האיראנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר