עדות מבפנים

מה מסקנות כינוס ה'מוגנות' במודיעין עילית?

אחת הנשים שנכחה בכינוס ה'מוגנות' במודיעין עילית, נגדו הפגינו הקיצוניים, מספרת שהערב חולק לשניים - הראשון היה פתוח לכולן והחלק השני רק לנרשמות מראש (חרדים, בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
המפגינים נגד הכינוס (צילום: ישראל קריזר)

בשבוע שעבר התקיים במודיעין עילית כינוס 'שמירה והגנה על ילדינו' על-ידי 'אגף חיזוק קהילתי' מטעם העירייה, לנשות העיר. באירוע היה ניסיון מצד קנאים קיצונים תושבי העיר לפוצצו. ניסיון שלא צלח.

לידי 'כיכר השבת' הגיע תיאור מה התרחש באולם, בשעה שנשמעו מחוצה לו קריאות כגון: 'מי שעובר ביהרג ואל יעבור, לא ילמד אותנו על קדושה וטהרה', וכו'.

אחת הנשים שנכחה במקום מספרת שהערב חולק לשני חלקים. החלק הראשון היה פתוח לכולן, וכל הנאמר בו היה בקווים כללים. החלק השני היה פתוח רק לנרשמות מראש, ובו הביאו יותר כלים פרקטיים להתמודד עם בעיות ה'מוגנות' של הילדים והילדות.

בגדול, לדבריה, הנוכחות של הנשים בכינוס, הייתה דלה. והאולם בחלקו היה ריק.

האישה אתה אנו שוחחנו, לא הייתה בחלק השני של האירוע. לטענתה גם אם היא הייתה נכנסת אליו, כנראה שמחומרת הדברים הרגישים, הם לא היו יכולים להתפרסם בבמה זו.

בשעה שהקיצונים הגיעו להפגין המרצה עצרה את ההרצאה ואמרה: "אתן רואות, יש כאלו שסבורים שאם לא ידברו על הבעיה, היא תמחק ולא תהיה קיימת".

המסקנות של הכינוס היו ביו היתר, לא לתת לילדים וילדות ללכת ברחוב לבד בשעה שהוא ריק, כגון בין שעה 9.00 בבוקר ל-12.30.

עוד מוסיפה האישה איתה שוחחנו: "למוחים היה משהו מיוחד בעיניים, הם היו נראים מוזר".

יש לציין שלפי הידוע לנו, לפי כללי משרד החינוך במדינת ישראל, אסור לתלמוד תורה או בית יעקב לשלוח תלמיד/ה באמצע שעות הלימוד ללא מבוגר אחראי שמגיע לקחתו, גם אם ההורים הביאו לו פתק יציאה.

כזכור, במהלך האירוע הגיעו למקום אברכים מהפלג הירושלמי, תושבי מודיעין עילית, שמחו כנגד קיום האירוע, וקראו קריאות כדלהלן:

'הפסיקו לשמד את עם ישראל, די להתערבות בחילוניות'.

'מחזיקי סמרטפונים לא ילמדו אותנו על קדושה וטהרה'.

'מי שעובר ביהרג ואל יעבו,ר לא ילמד אותנו על קדושה וטהרה'.

ראש המוחים טען שהמטרה של האירוע להחדיר חילוניות לעולם התורה ולהפוך אותו לסגנון חילוני, ובמקום שידברו על קדושה טהרה וצניעות - ידברו על מושגים מהעולם החילוני.

לטענתו של ראש המוחים אנשיו הם ממשיכים של הנביאים: "היום אין לנו נביאים, ורק נשאר אנשים פשוטים כמונו לצעוק את האמת".

פנינו לדובר עיריית מודיעין עילית יחיאל סבר דובר עירית מודיעין עילית, שטען כי "מדובר בכנס חיזוק לקראת הימים הנוראים בו נישאו דברים ע"י רבניות חשובות, לעורר את הציבור בנושאים רבים הצריכים חיזוק ובקבלות טובות ליום הדין. אין כל קשר בין מה שנעשה במקביל במתחם החיסונים לערב ההתעוררות".

כאמור הכותרת במודעה שפורסמה במודיעין עילית (כולל לוגו של עיריית מודיעין עילית) היתה: 'שמירה והגנה על ילדינו' בה נשאה דברים בין היתר, א' גולדברג עוסי"ת הקהילה'".

לא ברור מדוע יחיאל סבר הכחיש כל קשר מהכינוס לעיריית מודיעין עילית. כינוסים אלו הם בדמה של היהדות החרדית, וחשובים ביותר לעתידנו.

לכך פנינו שוב לדובר עיריית מודיעין עילית ושאלנו אותו: "באם אכן לטענתך שהאירוע היה כנס חיזוק ולא מוגנות. כיצד אתה מסביר שבין הדוברות הייתה: 'א' גולדברג עוסי"ת הקהילה'? מה הקשר בין עובדת סוציאלית ל'נושאים רבים הצריכים חיזוק ובקבלות טובות ליום הדין?".

יחיאל סבר מסר בזה הלשון: "בכנסי החיזוק תמיד משלבים גם רבניות שהן נשות מקצוע מהקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר