כשלמד בכולל חזון איש

מרן הגר"ח מספר על הסגולה: "כך ילדתי את בני ר' שלמה"

בהתבטאות חריגה, פתח מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי את ליבו, וסיפר על הסגולה שעשה כאשר למד בכולל חזון איש, שבזכות כך נולד הילד החמישי, הגר"ש קנייבסקי - באותה השנה • מיוחד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רבי שלמה ואביו מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: אורחות יושר)

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הסביר בשיחה שהייתה לו עם יהודי אמריקני, על הסגולה שעשה, שבעקבותיה, נולד בנו, ראש ישיבת קרית מלך, הגאון רבי שלמה קנייבסקי.

תוך כדי השיחה עם מרן הגר"ח, סיפר אותו יהודי אמריקני, על כך שבאותו בוקר, הוא זכה לעשות את מצוות שילוח הקן, "אני לא יודע איך להסביר את זה, אך אף פעם לא הייתה לי הזכות לעשות שילוח הקן".

אותו יהודי סיפר בהתלהבות: "שכרתי דירה בירושלים לשבת ואחיין שלי אמר לי בשבת, "תסתכל יש פה ציפור".

הגר"ח ענה לו: "נו אז יהיה לך ילדים".

היהודי: "היום בבוקר כאשר חזרתי מתפילת שחרית כותיקין, הציפור הייתה שם עדיין, ועשינו את מצוות שילוח הקן - וזה קרה בשלושים על אבא שלי".

הגר"ח אמר לו שוב: "זו סגולה לילדים".

היהודי השיב אמן על הברכה, ואז הגר"ח סיפר: "כאשר למדתי בכולל חזון איש, היה על הארון חשמל בכולל קן ציפור, והיינו שם חמישה אנשים שעשינו שילוח הקן".

הגר"ח סיפר כי מלבדו, היו גם, "ר' בערל וינטרוב, קוסבסקי, ועוד חמישה אנשים, לכולם נולדו ילדים באותה השנה. ואני ילדתי את שלמה".

"כתוב במדרש", הסביר מרן הגר"ח, "ששילוח הקן זו סגולה לילדים".

היהודי שואל: "מדוע אין ברכה על שילוח הקן?".

מרן הגר"ח: "אין ברכה וכבר שואלים הראשונים, למה אין ברכה על המצווה הזו; יש אומרים שאולי זו טריפה, ויש אומרים שאולי הציפור לא תרצה ללכת ואז זה ברכה לבטלה, יש בזה כמה תירוים וכבר כתבתי על זה בספר נחל איתן", סיים הגר"ח.

הגאון רבי שלמה קנייבסקי, שכפי דברי מרן הגר"ח, נולד לאחר שעשה את הסגולה של שילוח הקן, הוא הילד החמישי של הגר"ח, והוא לאחרונה נהיה בן 61.

הגר"ש, הוא ראש הישיבות תפארת ציון לצעירים וישיבת קרית מלך, בצעירותו, למד כיתר אחיו בתלמוד תורה תשב"ר, ובבחרותו למד בישיבת פוניבז', שם היה מקורב למרנן הגרא"מ שך והגר"ש רוזובסקי, כשהגיע לפרקו, נישא לבתו של הרה"ג רבי מאיר הוניגסברג, ויש לו בלי עין הרע 18 ילדים.

יצוין, כי ההקלטה הועברה על ידי ארגון אורחות יושר, בראשותו של ר' אריה קנייבסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר