יום הולדת זה יום חג

מדוע אנחנו לא מצליחים לסרב כשמציעים לנו אוכל בחינם?

מישהו במשרד פותח חבילת עוגיות והופ - פתאום כולם סביב השולחן שלו. ימי הולדת לקולגה הם תמיד יום חג, שלא לדבר על אירועי הרמת כוסית. אז למה אוכל בחינם כל כך מרגש אותנו ואיך תגרמו לעובדים שלכם לאהוב ולהוקיר יותר את מקום העבודה? (פסיכולוגיה)

חיה כהן | כיכר השבת |
הרגע אכלתם, אבל איך אפשר לסרב לכל זה? (צילום: shutterstock)

אין לכם מושג מי זה צחי מהמחלקה הטכנית ומה התפקיד שלו בכלל, אבל את יום ההולדת שלו - אין מצב שאתם מפספסים! אתן יכולות להעביר ימים שלמים כשסך ההיכרות שלכן זה הנהונים נימוסיים זו לזו במסדרון, אך ביום שיעל תפתח חבילת עוגיות ותציע לך - זהו. אתן כבר החברות הכי טובות.

זה אולי נשמע אנוכי, אך מדובר במנגנון הישרדותי קדום שטבוע בנו עמוק והצעה של אוכל חינם תעורר אצלנו התעניינות אוטומטית, גם אם אנחנו אחרי ארוחה גדולה ורחוקים מלהיות רעבים.

לדברי הפסיכולוג הקוגניטיבי-התנהגותי סטיב טרקיאנו, מלבד אותו מנגנון הישרדותי, אנחנו חיים בתרבות שמקדשת דברים שניתן להשיג בחינם. בנוסף, אותה תשוקה לאוכל חינם היא התנהגות נרכשת שמוטמעת בנו מילדות. אם גדלתם בסביבה שעודדה להשיג דברים בחינם, כנראה שתגדלו להיות האנשים שמזהים מקילומטרים הזדמנויות פז כמו יום ההולדת של קולגה שאתם כלל לא מכירים.

"גדולה לגימה שמקרבת"

הנהירה אחר אוכל בחינם אינה צבועה רק בגוונים שליליים. למעשה, היא אף יכולה להועיל לנו מאוד בסיטואציות חברתיות. אכילה משותפת עם חברים לעבודה, במשרד או מחוצה לו, תגביר את מידת האמון ביניכם, מה שיהפוך את העבודה מולם ליעילה וזורמת יותר.

נוסף על תחושת האמון, קבלת אוכל בחינם יוצקת ביטחון למערכת היחסים בין המעסיק לעובד, מה שהופך אותו לעובד מרוצה, נאמן וחרוץ יותר שאוהב ומוקיר יותר את מקום העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר