חיסון שלישי ותו ירוק

ההוראות בגור ובקרלין לקראת ראש השנה

לקראת ימי ראש השנה נשלמות ההכנות בחצרות החסידויות לקראת הגעתם של המוני החסידים שישהו במחיצת רבותיהם בצל הקורונ; אלו ההנחיות בחצרות גור וקרלין (חסידים, בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לקראת ימי ראש השנה נשלמות ההכנות בחצרות החסידויות לקראת הגעתם של המוני החסידים שישהו בצל רבותיהם, כאשר השנה בשל נגיף הקורונה, יצאו הוראות בכמה חסידויות אודות אפשרויות ההגעה לתפילות.

בחצר הקודש גור הורה אמש (ראשון) הרה"ח רבי איצ'ה מאיר טאומן לכלל החסידים כי כל מי שיכול לעשות חיסון שלישי שיעשה מיידית, וכי אלו שלא יעשו חיסונים, לא יוכלו להתפלל בבית המדרש בימים הנוראים.

עוד הדגיש טאומן כי כל מי שיש בידו תו ירוק יוכל לקבל אישור כניסה כדי שהשומרים יוכלו להכניסו לבית המדרש, וכי ילדים מעל גיל 12 מחויבים אף הם להתחסן כדי להיכנס לבית המדרש.

בנוסף יצאו בחסידות גור בשלל הוראות לבחורים שיקבלו צמיד מיוחד מהמשגיחים שיוודאו כי ברשותם ישנו תו ירוק, וכי בחור שחש תסמינים בשבוע הקרוב, לא יוכל להגיע לבית המדרש בימי ראש השנה.

בחצר חסידות קרלין פורסמו גם כן שורת הנחיות לחסידים שישהו השנה במחיצת האדמו"ר.

בהודעה מיוחדת ומפורטת נקראים החסידים כדלהלן.

א, מחוסנים שקיבלו שלשה חיסונים ושעבר שבוע מהחיסון השלישי יכולים להשתתף )אפשר לקחת את החיסון השלישי לכל המאוחר מחר יום שני בערב(.

ב. מחוסנים שהתחסנו שני חיסונים בלבד, ובלבד שהחיסון השני בוצע בחמשה החודשים האחרונים - דהיינו, לאחר כ"ה ניסן תשפ"א - יכולים להשתתף.

ג. מחלימים שהחלימו בתוך 12 החודשים עד לר"ה תשפ"ב - דהיינו לאחר י"ז אלול תש"פ( - אף אם התחסנו חיסון אחד בלבד, יכולים להשתתף )המחלימים בתוך 12 החודשים עד לר"ה תשפ"ב שעוד לא התחסנו כלל, יקחו מיד חיסון ראשון, לא יאוחר ממחר יום שני בערב(.

ד. בעלי תוצאה חיובית בבדיקה סורולוגית, שלפי ההגדרות לעיל, אינם נחשבים כמחלימים או מחוסנים, יכולים להשתתף אם הבדיקה היא מהחודש האחרון.

ה. ילדים מתחת לגיל 12 ,יכולים להשתתף רק אלו שהחלימו בתוך 12 החודשים עד לר"ה תשפ"ב - דהיינו לאחר י"ז אלול תש"פ(, או ע"י בדיקה סורולוגית חיובית בחודש האחרון כנ"ל.

ו. הגדרת מחלים ובדיקה סורולוגית חיובית היא רק לאחד שמחלתו והחלמתו או תוצאות הבדיקה הסורולוגית תועדו במשרד הבריאות, ולא על סמך קביעה עצמאית.

ז. תו ירוק של משרד הבריאות – אין די בכך כדי להיכנס למתחם בראש השנה, אלא כאמור רק לפי התנאים לעיל.

ח. הכניסה למתחם תהיה רק עם קבלת מקום ישיבה מוגדר וכנגד הצגת אישור מיוחד שיונפק על ידי הועד. על סדר קבלת האישור תבוא בעז"ה הודעה נפרדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר