ההתקפלות

סער מקדם: כהונת רה"מ תוגבל ל-8 שנים

שר המשפטים גדעון סער הורה ללשכתו להכין תזכיר חוק שישווה את כהונת ראש הממשלה בישראל לזו של נשיא בארה"ב; החוק לא צפוי לחול על רה"מ לשעבר נתניהו (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גדעון סער (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הבטיח במהלך מערכת הבחירות כי יקדם שני חוקים, אותם הציבור הישראלי ראה כאישיים נגד יו"ר מפלגתו הקודמת, בנימין נתניהו, אך ברגע האמת - מתקפל מהבטחת הבחירות הבולטת שהציג.

חודשיים וחצי מהשבעת הממשלה, סער מתכנן להגיש - במושב החורף הקרוב של הכנסת - את שני החוקים הללו: החוק שימנע מנאשם בפלילים לעמוד בראשות הממשלה, והחוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים לכל היותר.

את קידום החוק לגבי הנאשם בפלילים התחיל שר המשפטים כבר לפני כחודש, ולטענתו קיבל את הסכמת ראש הממשלה נפתלי בנט, על אף שבמהלך מערכת הבחירות בחר יו"ר ימינה לברוח מעיסוק בנושא זה.

היום (שני) הודיע סער, המכהן גם כסגן ראש הממשלה מצידה הימני של הממשלה השוויונית, כי הנחה את הדרג המקצועי במשרדו להכין תזכיר חוק, שיוביל להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים לכל היותר.

חשוב להדגיש כי גם אם שני החוקים הללו אכן יעברו בקריאה שלישית, הם לא יחולו על הבחירות לכנסת ה-25, לכשתיערכנה, כך שבנימין נתניהו עדיין יכול לשוב לראשות הממשלה - וזאת בניגוד להבטחות של גדעון סער.

באשר לחוק הגבלת הכהונה, הרי שהוא נותן לראש האופוזיציה אף זמן נוסף, לפי שבתכנונו החוק יכנס לתוקף מהרגע שיעבור, ורק אז הספירה תתחיל - כך שנתניהו ייחשב כמי שלא כיהן בראשות הממשלה, עבור חוק זה.

שר המשפטים סער הסביר את מאבקו למען קידום החוק: "המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה ונכללה גם בקווי היסוד של הממשלה. שלטון ממושך מדי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר